Profit brut de 183 mil. lei pentru ING în primul trimestru
Reading Time: 2 minuteING Bank România a înregistrat în primul trimestru din 2021 un profit brut de 183 de milioane de lei, în creștere cu 11% față de anul trecut.
“Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic și financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare și de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În același timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investițiilor și pentru utilizarea metodelor de plată digitale.”
Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
Veniturile totale ale băncii au crescut cu 2% în primele trei luni din acest an, totalizând 544 de milioane de lei. Costurile cu provizioanele au scăzut cu 19%, până la 96 de milioane de lei.
O treime din creditele de nevoie personale au fost acordate digital
Producția de credite de consum a ING Bank România a crescut în primul trimestru cu 50% față de ultimele luni ale lui 2020. Împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate.
Cererea de credite ipotecare continuă tendința ascendentă observată încă de anul trecut, cu un interes puternic pentru produsul cu dobândă fixă 7FIX, care contribuie cu 60% din totalul creditelor ipotecare acordate.
Portofoliul de credite al ING Bank România este de 29,4 miliarde de lei, în ușoară creștere (2%) față de aceeași perioadă din 2020. Banca a atras depozite de 46,6 miliarde de lei, cu 20% peste nivelul înregistrat anul trecut.
Pe lângă instrumentele tradiționale de economisire, clienții încep să se orienteze din ce în ce mai mult către investiții în fonduri mutuale. ING a raportat o creștere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale în ultimele 12 luni. Din totalul numărului de clienți care au accesat fonduri mutuale, aproape jumătate și-au activat un plan de investiții periodice.
Finanțări pentru IMM-uri
Ca urmare a centralizării platformelor pentru persoane juridice, numărul de clienți Business Banking care utilizează ING Business a crescut cu peste 400% față de aceeași perioadă din 2020. Acest lucru a condus implicit la o creștere a autentificărilor cu peste 220%, din care 38% prin mobil, și o creștere de 230% a numărului de tranzacții.
Divizia Business Banking a anunțat că ING se alătură programului IMM Invest și în al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 miliarde de lei alocate pentru 2021.
„Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanțările acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul în curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat în cadrul acestui program și suntem pregătiți să oferim finanțare atât clienților existenți, cât și celor noi. În același timp, ne propunem să creștem finanțarea verde și să sprijinim eforturile de combatere a schimbărilor climatice.”
Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România
În martie 2021, divizia de Wholesale Banking a facilitat emisiunea unei obligațiuni cu dobândă variabilă în lei în format de plasament privat pentru Banca Internațională de Investiții. Aceasta tranzacție a marcat, în premieră pentru emitent, obținerea unei rate de finanțare negative în euro. În același timp, ING se menține cu consecvență în topul dealerilor primari din România, în trimestrul I situându-se pe primul loc în acest clasament.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz