Tech

Profi oferă brandurilor acces direct la milioane de consumatori prin rețeaua sa de retail media, în parteneriat cu Footprints AI

Reading Time: 4 minute

Retailerul Profi anunță deschiderea unei noi linii de business axate pe propria rețea de retail media omnichannel, care folosește tehnologii bazate pe inteligența artificială, dezvoltate de startup-ul românesc Footprints AI.

După o etapă pilot de șase luni, Profi oferă brandurilor și agențiilor de media acces la audiența sa de peste 4 milioane de consumatori, atât prin cele aproximativ 1.750 de magazine fizice, cât și prin canalele sale digitale. Campaniile de retail media derulate în perioada de test au generat rezultate cu o rentabilitate semnificativ mai mare față de celelalte canale media (TV, radio, search și social media).

Rețeaua Profi devine o platformă integrată de publicitate, bazată pe comportamentul real al consumatorilor, grație tehnologiei avansate dezvoltate de partenerul său Footprints AI, companie românească de tehnologie ce produce și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media și retail data insights din lume și operează cea mai extinsă rețea de retail media din România, cu acces la date reale și anonimizate de la peste 8,5 milioane de consumatori români.

„Prin lansarea acestei rețele de retail media, deschidem o oportunitate unică pentru branduri și agenții să își maximizeze impactul campaniilor publicitare, folosind date reale și targetare precisă. Ne dorim ca partenerii noștri să valorifice aceste capabilități inovatoare, care le permit să fie mai aproape de consumatorii lor și să obțină rezultate excepționale. Invităm toate brandurile și agențiile de media să acceseze rețeaua noastră de retail media pentru a descoperi cum o pot integra în strategiile lor și să beneficieze de avantajele unei platforme omnichannel de ultimă generație”.

Andrei Bica, Chief Finacial Officer, Profi

Folosind inteligența artificială, Footprints AI ajută brandurile să obțină insight-uri valoroase despre comportamentul consumatorilor și să targeteze audiențele mai precis, contribuind astfel la succesul campaniilor publicitare.

„Inteligența artificială și datele anonimizate din rețelele de retail media permit o targetare mult mai precisă a consumatorilor. Brandurile nu mai investesc în campanii largi și imprecise, ci își alocă bugetele în mod optim, în funcție de comportamentul real al audienței. În colaborare cu Profi, am reușit să dezvoltăm o soluție care să aducă valoare atât pentru retailer, cât și pentru partenerii săi comerciali, oferind rezultate măsurabile și adaptabile în timp real.”

Dan Marc, fondator și CEO al Footprints AI

Ce oferă retail media brandurilor

Retail media le oferă brandurilor posibilitatea de a-și targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului lor de cumpărare, folosind date anonimizate și analize avansate. Profi pune la dispoziție opțiuni personalizate și flexibile, cu bugete flexibile si adaptate nevoilor de media ale clientilor, permițând astfel accesul tuturor brandurilor la această platformă inovatoare. În plus, brandurile pot urmări în timp real performanțele campaniilor, optimizându-și astfel strategiile de marketing.

Pentru distribuția mesajului publicitar, retail media folosește spațiile și canalele disponibile în magazine fizice și în mediul digital controlat de retailer. Acestea includ, în cazul Profi, ecranele digitale și rețeaua radio din magazine, aplicația mobilă, website, canalele de social media și de marketing direct.

În plus, pe baza datelor de cumpărare anonimizate, brandurile pot direcționa campaniile publicitare către audiențe media cu insight-uri socio-demografice și legate de comportamentul de consum ce sunt generate de Inteligența Artificială dezvoltată de către Footprints AI.

Rețeaua de retail media Profi implică sute de comunități și puncte de vânzare care sunt conectate și gestionate în mod centralizat pentru a oferi o platformă coezivă și eficientă pentru campanii publicitare omnichannel.

Studii de caz: Chio și Instant.ro

Pe parcursul proiectului pilot, brandurile care au avut acces la campaniile de retail media au înregistrat creșteri semnificative în ce privește rata de conversie, mărirea numărului de utilizatori pe platformele proprii, vânzările în magazine sau notorietatea pe segmentele de piață vizate.

Un exemplu aici este Chio, brand european de top de gustări, care a obținut o rentabilitate de 16 ori mai mare a cheltuielilor de publicitate prin campania de retail media desfășurată în rețeaua Profi.

Valorificând capabilitățile avansate ale rețelei de retail media Profi, implementată de Footprints AI, noul canal media a căptăt aproape jumătate din toate conversiile digitale din cadrul campaniei naționale Chio, generând o creștere de 3% în vânzări comparativ cu toate celelalte canale.

„Campania test de retail media ne-a depășit așteptările, obținând rezultate remarcabile cu o investiție de doar 6 procente din bugetul total. Am putut comunica personalizat și relevant cu fiecare categorie de consumatori Chio și am avut posibilitatea de a analiza în timp real impactul campaniei și de a ajusta strategiile pe parcurs. Vom aprofunda comunicarea cu consumatorii gustărilor noastre folosind retail media și plănuim să integrăm constant acest canal în mixul nostru de media.”

Marian Chiracheș, Head of Marketing Intersnack România și Bulgaria

Un alt exemplu vine dinspre platforma online de cumpărare și vânzare de mașini second-hand cu ajutorul Inteligenței Artificiale Instant.ro. Aici provocarea a fost de a crește notorietatea în piață și achiziția de utilizatori înregistrați ai platformei. Campania de retail media derulată în ecosistemul omnichannel al Profi a generat o creștere de peste 50.000 de utilizatori noi cu o îmbunătățire semnificativă de 280% a ROAS (Return on Advertising Spend) într-o perioadă de doar 2 săptămâni de campanie.

Profi pregătește și lansarea unei platforme publice care va oferi brandurilor acces la date agregate despre comportamentul de cumpărare al consumatorilor, pentru a permite o mai bună personalizare a campaniilor de retail media.

Profi este cel mai mare angajator privat din România, cu 28.000 de angajați în aproximativ 1.750 de magazine proprii și partenere din aproape 870 de localități urbane și rurale. Retailerul are trei formate de magazin – PROFI SUPER, PROFI GO și PROFI LOCO – care desfac o gamă de peste 5.000 de produse pentru peste 1,4 milioane de clienți zilnic. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la parteneri din România. Cifra de afaceri a rețelei, a fost de 13 miliarde de lei în 2023.

În toamna anului trecut, Ahold Delhaize, care deține 19 branduri la nivel global, printre care și Mega Image, a ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa, într-o tranzacție de 1,3 miliarde de euro.

Startup-ul românesc Footprints AI dezvoltă și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de omnichannel retail media din lume, oferind o conversie a traficului anonim în audiențe media pentru retailerii cu prezență fizică, cu ajutorul tehnologiei avansate de Inteligență Artificială. În Romania, Footprints AI operează cea mai largă rețea de retail media, incluzând parteneriate cu retaileri precum Profi, Lagardere, Auchan, Tazz, Bolt Food și alții.

Foto: 143418762 © Funtap P | Dreamstime.com

Gabriel Barliga

Recent Posts

Prima degustare de pâine din România, cu sommelierul de pâine Lara Schütz

One United Properties a găzduit, pe 21 septembrie, prima degustare de pâine din România susținută de un sommelier de pâine.…

8 minute ago

Grupul Ascendis a preluat revistele CARIERE și HR Manager într-o tranzacție de 300.000 de euro

Grupul Ascendis, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale din România, a achiziționat revistele CARIERE și HR…

40 de minute ago

Echipa din spatele Michelin Corporate & Business Services

În fotografie: Sorina Burciu - CBS București Director, Laura Bușu Boboc - HR Director, Mădălina Șuga - Service Personnel Director,…

53 de minute ago

Platforma românească VAUNT a gestionat tranzacții imobiliare de circa 210 mil. euro în primele șase luni din 2024

VAUNT, platforma de management a vânzărilor dedicată dezvoltatorilor imobiliari, care dezvoltă și un marketplace pentru investitori interesați să cumpere apartamente…

o oră ago

Banca pentru Alimente București inaugurează un nou hub logistic pentru a sprijini mai eficient lupta împotriva risipei alimentare

După aproape nouă ani de activitate, Banca pentru Alimente București, alături de Federația Băncilor pentru Alimente din România - FBAR,…

o oră ago

Uber lansează Uber Green în Craiova, Constanța, Iași și Sibiu

Uber anunță extinderea produsului Uber Green în patru noi orașe: Craiova, Constanța, Iași și Sibiu, ca parte din angajamentul său…

2 ore ago