Profesorii care au utilizat platforma Școala din Valiză și-au îmbunătățit abilitățile digitale
Reading Time: 2 minuteAproape 90% dintre profesorii care au participat în perioada pandemiei la programul de educație digitală „Școala din valiză” au dobândit competențele și abilitățile digitale necesare adaptării unei lecții clasice la predarea online, relevă un studiu de impact efectuat în aprilie 2021 pe baza răspunsurilor venite de la aproximativ 1.000 de respondenți.
Ce au apreciat
Studiul, realizat la inițiativa Fundaţiilor Vodafone România şi World Vision România, a măsurat o serie de indicatori grupați în cinci categorii: abilități digitale, abilități digitale de predare (respectiv învățare, în cazul elevilor), capacitatea de a facilita sau îmbunătăți comunicarea dintre profesor și elev, nivelul general de satisfacție și intenția de utilizare a tehnologiei în viitor. Datele reflectă cu preponderență rezultatele învățării online, având în vedere circumstanțele în care s-a derulat procesul de învățământ în anul şcolar 2020/2021.
Astfel, peste 73% dintre profesori și 75% dintre elevi au declarat că sunt satisfăcuți sau foarte satisfăcuți de experiența avută în programul „Școala din valiză”. Cadrele didactice au apreciat în proporție de 86% gradul de interactivitate a platformei, iar elevii de 78%.
Abilități pentru tabla interactivă
Astfel, dacă înainte de a utiliza platforma doar 55% dintre profesori puteau folosi materiale audio-video pentru a preda online, ponderea acestora a crescut la 92% în urma utilizării acesteia. În același timp, procentul cadrelor didactice care au dobândit abilitățile necesare folosirii tablei interactive la clasă a urcat de la 45% la 80%. Mai mult, dacă la începutul intervalului analizat mai bine de un sfert dintre profesori (26%) declarau că li se pare dificil și foarte dificil să folosească o tablă interactivă, ponderea acestora se situează în prezent la 1%.
Lucrul pe platforme online
În categoria abilităților de învățare online, cel mai mare progres s-a înregistrat la indicatorul legat de crearea unui subiect de discuție pe o platformă online, creşterea fiind de la 40% la 54%. Procentul celor care au abilitățile necesare creării unui meeting online a crescut și el de la 52% la 63%, și de la 39% la 47% pentru abilitatea de a lucra în Excel.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz