Producătorul de lactate Viofanny, vânzări de peste 850.000 de lei în primele nouă luni din an
Reading Time: 3 minuteViofanny, producător de lactate din orașul Săveni, județul Botoșani, a făcut un bilanț parțial pentru primele nouă luni ale acestui an și arată care a fost impactul situației medicale asupra sectorului în care activează: compania raportează pentru primele nouă luni din 2020 vânzări de aproape 850.000 de lei, cu un coș mediu de cumpărături care a variat între 70 și 80 de lei.
În prezent, Viofanny deține în portofoliu cinci produse atestate tradițional și vinde majoritar în județele Botoșani, Bacău, Iași și Suceava, în HoReCa și magazine de proximitate, dar și în retail.
Viofanny raportează pentru primele nouă luni din 2020 vânzări de aproape 850.000 de lei, cu un coș mediu de cumpărături care a variat între 70 și 80 de lei. Compania comercializează produsele în județe din regiunea Moldovei, dar și în București, Brașov, Brăila, Buzău, Constanța, Iași, Piatra Neamț și Roman prin listarea în Carrefour, sub brandul „Produs în Bucovina”. Anul acesta au crescut și solicitările pentru comenzi online, dată fiind listarea pe platforme online care comercializează produse locale.
Chiar dacă anul acesta au fost și perioade când vânzările au scăzut, dat fiind faptul că ultimele trei luni din an cuprind și perioada sărbătorilor de iarnă, reprezentanții companiei se așteaptă la o creștere a vânzărilor. Compania deține și două magazine proprii în orașele Botoșani și Suceava.
Brânzeturile artizanale Viofanny, atestate tradițional, realizate în orașul Săveni, jud. Botoșani, se vând la nivel național
Unul dintre cele mai populare produse pe care Viofanny îl are în portofoliu, atestat tradițional, este Cașcavalul de Săveni Viofanny. Printre produsele atestate tradițional se mai regăsesc și Caș Viofanny, Urdă Viofanny, Telemea Viofanny și Brânză Frământată Viofanny. Fiecare atestare a fost obținută urmând demersurile oficiale, prin documentație depusă la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale în care sunt consemnate rețeta, ingredientele și modul de preparare. Astfel, clienții au garanția că au acces la produse 100% naturale, de cea mai bună calitate. Viofanny este printre puținii producători de brânzeturi din țară care folosește laptele proaspăt și integral în preparare, ceea ce oferă o savoare desăvârșită produselor.
„Ne mândrim cu portofoliul nostru de produse atestate tradițional și ne bucură interesul constant pe care clienții îl au față de calitate și respectul pentru rețete moștenite în familie, din generație în generație. Rețeta de cașcaval, de exemplu, a fost adusă în Săveni de un macedonean, Nicolae Caranica. A fost primul maistru în cadrul fabricii de cașcaval înființată în Săveni în anii 1960. Printre angajații fabricii au fost și membri ai familiei noastre, care au învățat de la maistrul Caranica să facă cel mai bun cașcaval.
În prezent, lucrăm exact așa cum se lucra la fabrica de cașcaval din Săveni. Prelucrăm lapte integral de vacă, opărim bașchiul în coșuri de nuiele și formăm cașcavalul manual, pe planșetă din lemn de brad. În ceea ce privește celelalte rețete după care lucrăm acestea se află în familia noastră de generații întregi, părinții și bunicii noștri fiind crescători de animale și implicit producători de brânzeturi”, a declarat Ştefaniea Şfabu, cofondator Viofanny.
Estimările pentru acest an presupun depășirea cifrei de vânzări din 2019 cu 10%. Anul precedent, compania a avut o cifră de afaceri de peste 1,36 milioane de lei. Pentru creștere, producătorul mizează, în principal, pe atragerea de noi clienți și pe extinderea zonei de distribuție.
Viofanny le oferă clienților o varietate de produse, atât sortimente pentru masa de zi cu zi, cât și specialități, pentru masa de sărbători sau pentru evenimente. În acest sens, unele dintre cele mai populare produse sunt ruladele de cașcaval combinate cu diverse alte produse, cum ar fi șuncă, măsline, verdețuri sau fructe confiate sau uscate.
„În ceea ce privește popularitatea, este greu de făcut o clasificare exactă. Toate produsele noastre sunt apreciate în egală măsură de consumatori, dar cererea și, implicit, vânzările sunt diferite de la un anotimp la altul. Vara se vând mai bine cașul și urda, iarna se vând mai bine cașcavalul și sortimentele de brânză sărată, iar specialitățile de cașcaval sunt preferate în perioada sărbătorilor”, a explicat Ştefaniea Şfabu, cofondator Viofanny.
În ciuda perioadei dificile pe care întreaga piață o traversează în contextul creat de pandemie, Viofanny a amenajat un depozit frigorific nou, cu o investiție de 30.000 de lei și a mărit astfel spațiul de stocare pentru produse. Mai mult, vizează până la finalul acestui an achiziționarea de mașini noi pentru transportul laptelui și distribuția de produse finite, în valoare totală de 100.000 de lei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz