Grupul CEZ a inregistrat in 2014 in Romania un profit inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) de 478,97 milioane de lei, in scadere cu peste 452 de milioane de lei fata de 2013. Scaderile au fost inregistrate in activitatea de productie a energiei eoliene (565,815 milioane de lei), fiind cauzate in principal de neprimirea certificatelor verzi pentru Fantanele Vest (Tomis Team) si Cogealac (Ovidiu Development).
EBITDA rezultat din activitatile de distributie si furnizare a crescut cu peste 82 de milioane de lei fata de 2013, in principal datorita colectarii creantelor restante de la Compania Nationala de Cai Ferate (CFR) SA si de la Posta Romana.
La nivelul rezultatului net, grupul CEZ a incheiat anul 2014 in Romania cu o pierdere de peste 871,68 milioane de lei, in scadere cu peste 1,09 miliarde de lei fata de 2013. Potrivit companiei, scaderea a fost cauzata de schimbarile bruste din sistemul de sprijin pentru producerea energiei din surse regenerabile, CEZ fiind fortata sa reevalueze activele parcului eolian, iar acest lucru a dus la o pierdere de peste 743,7 milioane de lei.
„In 2014 am fost nevoiti sa fim mai atenti la procese si costuri interne pentru a compensa pierderea neprevazuta, prilejuita de schimbarile consistente ale schemei suport pentru producerea energiei din surse regenerabile din 2013”, a declarat Martin Zmelik, Country Manager si Presedinte al Directoratului CEZ Romania. Acesta a adaugat ca, in situatia data, compania nu planifica investitii majore in Romania in perioada urmatoare. Anul trecut, grupul ceh a investit in romania 223,652 milioane de lei, in principal pentru modernizarea retelei de distributie.
Boon, un start-up inovator fondat în România, anunță lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea…
Afaceri rămase în familie, afaceri între frați, între părinți și copii, toate cu un numitor comun: meritocrația. Să construiești un…
20 dintre cei mai cunoscuți investitori și experți în tehnologie & dezvoltare de business din România vor decide care sunt…
La primul eMAG Black Friday la care au participat, în 2018, Daniel Blaga și echipa Zoopie credeau că sunt gata…
Anul acesta, accentul se pune tot mai mult pe valorificarea inteligenței artificiale (AI) pentru creșterea productivității, iar peisajul calculatoarelor personale…
Silvia Ion, Managing Partner, Horeca Insight și co-organizator Food Service & Hospitality Expo ne-a vorbit despre noutățile pe care le…