Categories: Companii

Primul tractor românesc

Reading Time: 3 minute

Cu o investiție de 4 milioane de euro, IRUM Reghin a lansat TAGRO, primul tractor agricol românesc, după o pauză de zece ani în care producția locală de tractoare dispăruse.

Primul tractor românesc, TAGRO, este un tractor conceput și realizat pe platforma IRUM Reghin. Producția în serie va începe din luna aprilie a anului viitor, iar prețul pentru un tractor este de 34.500 de euro. Reprezentanții companiei estimează că în primul an vor fi vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depășit pragul de 300 de tractoare, în timp ce în 2021 vor urma alte 500 de tractoare TAGRO.

Proiectul TAGRO a fost realizat în Centrul de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere care funcționează la Reghin. Acest centru a fost înființat de grupul de firme Maviprod, în incinta fabricii IRUM și a presupus o investiție de 2,65 de milioane de euro.

Investiția în concretizarea proiectului TAGRO a însemnat 4 milioane de euro.

Acest tractor este destinat cu precădere fermelor mici și mijlocii și va fi vândut atât pe piața internă, cât și pe cele externe. TAGRO va avea toate dotările necesare unui tractor modern, inclusiv comenzi prin radio și aer condiționat. Înainte de lansare, tractorul a fost testat în România și în Italia, iar până la finalul acestui an se va finaliza procesul de omologare în cadrul Registrul Auto Român București.

Fabrica IRUM a fost fondată în anul 1953, pentru a repara utilaje și mecanisme agricole și forestiere. În anul 1969, la IRUM a început producția de tractoare articulate forestiere. În anul 1993, familia Oltean, a fondat grupul MAVIPROD. Administrat cu inteligență, acest grup a fost capabil să cumpere, în anul 1996, pachetul majoritar de acțiuni de la IRUM Reghin. Această tranzacție a însemnat salvarea de la faliment a fabricii din Reghin. După ani de modernizare, IRUM Reghin a intrat, în anul 2007, într-un parteneriat cu Uzinele Tractorul din Brașov pentru a produce împreună un tractor agricol românesc, însă falimentul uzinei brașovene a pus capăt acestui proiect.

Însă în anul 2010, IRUM Reghin a început producția de tractoare agricole în parteneriat cu Uzinele Belarus. Treptat, producția a crescut, iar în prezent IRUM Reghin vinde anual câte 500 de tractoare pe piața românească. Acest lucru înseamnă 20 la sută dintr-o piață în care sunt vândute anual 2.500 de tractoare noi. 

„Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici și medii, dar și fermierilor mari care folosesc și acest tip de tractoare pentru diferite activități unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preț competitiv și care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce privește designul acestui tractor, s-a urmărit creearea unei identități vizuale unice și proprii, care să fie cel puțin la nivelul oricărui mare producător mondial și să reprezinte fundația viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. Astfel, am ținut cont de aspecte legate de confort și dimensiuni, dorindu-ne să păstram același logo, aceeași linie tradițională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, spune Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin.

Team

Recent Posts

Boon, un start-up românesc, aduce economia circulară în companii

Boon, un start-up inovator fondat în România, anunță lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea…

55 de minute ago

Zilele Biz 2024: Cum se consolidează dinastiile de business și care este rolul meritocrației în reușita antreprenorială

Afaceri rămase în familie, afaceri între frați, între părinți și copii, toate cu un numitor comun: meritocrația. Să construiești un…

o oră ago

20 de jurați vor decide care sunt cele mai inovatoare startup-uri de tehnologie la prima ediție a Romania Startup Awards

20 dintre cei mai cunoscuți investitori și experți în tehnologie & dezvoltare de business din România vor decide care sunt…

o oră ago

Efectul Black Friday: „Până la finalul zilei, epuizasem 10% din stocul pentru un an întreg”

La primul eMAG Black Friday la care au participat, în 2018, Daniel Blaga și echipa Zoopie credeau că sunt gata…

2 ore ago

Cel mai bun instrument pentru era AI: cum să vă alegeți laptopul potrivit

Anul acesta, accentul se pune tot mai mult pe valorificarea inteligenței artificiale (AI) pentru creșterea productivității, iar peisajul calculatoarelor personale…

3 ore ago

Silvia Ion, Horeca Insight: „Ne dorim să extindem expoziția cu o componentă internațională mai puternică”

Silvia Ion, Managing Partner, Horeca Insight și co-organizator Food Service & Hospitality Expo ne-a vorbit despre noutățile pe care le…

3 ore ago