Primul magazin autonom PENNY din lume s-a deschis la București
Reading Time: 2 minutePENNY stabilește un nou standard în retailul românesc și internațional prin deschiderea primului său magazin complet autonom în București. Acesta nu este doar un nou tip de magazin; este propunerea PENNY de a transforma experiența de cumpărături într-o inovație digitală, rapidă și total autonomă.
„Experiența îmbunătățită la cumpărături, expansiunea rapidă, digitalizarea și sortimentul variat de produse sunt pilonii strategici pe care ne bazăm activitatea”
Daniel Gross, CEO al PENNY România.
Cu o suprafață de aproape 350 de metri pătrați, magazinul autonom PENNY le permite clienților să facă achiziții rapid, folosind tehnologia avansată a caselor de marcat self-checkout, unde produsele sunt recunoscute automat, iar lista de cumpărături este verificată pentru conformitate înainte de finalizarea plății. Cu ajutorul a peste 5.000 de senzori și 520 de camere video pe întregul traseu de cumpărături, magazinul garantează o experiență inovatoare și sigură pentru toți clienții săi.
Mircea Bucur, Head of IT la PENNY România, îl compară cu „un asistent personal care vede ce a pus clientul în coșul de cumpărături, iar când acesta ajunge la casa de marcat, sistemul funcționează ca un intermediar între client și casa de marcat. Procesul de cumpărare este fluid, fără a mai fi nevoie să se scaneze produsele individual. Tehnologia avansată de la casele de marcat self-checkout identifică automat produsele adăugate în coș, le afișează pe ecran, iar procesul de plată este simplificat. Practic, sistemul economisește timp și adaugă un plus de comoditate celor care ne vizitează, oferindu-le o experiență nouă și plăcută.”
Protecția datelor reprezintă un aspect cheie în dezvoltarea și funcționarea sistemului. Acesta înregistrează doar informațiile necesare pentru recunoașterea produselor cumpărate sau returnate pe raft. Nu se utilizează recunoașterea facială, nu este posibilă identificarea clienților după vizitele la magazin, iar datele personale nu sunt colectate.
Deși tehnologia folosită asigură o experiență complet digitală, în cadrul magazinului există o echipă de angajați pregătită să asiste în procesul automatizat pentru cei care au nevoie și să monitorizeze stocurile de produse de pe raft. Este o măsură care reduce munca repetitivă și garantează o experiență îmbunătățită pentru clienți.
Magazinul este situat în zona Politehnica, pe bdul Iuliu Maniu 6R, și funcționează nonstop, răspunzând astfel nevoilor de flexibilitate și accesibilitate ale consumatorilor din București, indiferent de ora din zi sau din noapte.
Expansiune și inovație: obiectivele PENNY pentru 2024
În 2024, PENNY continuă traiectoria impresionantă de creștere, cu planificarea a 35-40 de noi deschideri de magazine și construirea unui nou centru logistic lângă București. Compania optimizează continuu experiența de cumpărături printr-o serie de îmbunătățiri în magazine, precum:
• Acces rapid la produsele de salate și Ready to Go imediat
la intrarea în magazin.
• Optimizarea spațiului de expunere în zona de fructe și legume, cu indicatoare despre locul de proveniență.
• Zone dedicate pentru produse destinate seniorilor,
bebelușilor și animalelor de companie.
• Reorganizarea și poziționarea strategică a produselor
de impuls.
În prezent, rețeaua PENNY în România este formată din 379 magazine la nivel național și patru centre logistice în Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz