Primul centrul de excelență care folosește inteligența artificială lansat în România
Reading Time: 2 minuteHorváth & Partners a lansat în România, în luna iunie a acestui an, Steering Lab, un centru de excelență care folosește soluții de Inteligență Artificială, Big Data și Machine Learning.
În domeniul consultanței în management, valoarea unui proiect care include soluțiile Steering Lab, se încadrează, în medie, între 100.000-200.000 de euro, cu o durată variabilă de 3- 6 luni, în funcție de complexitatea, tematica și cantitatea datelor puse sub analiză.
Printre beneficiile majore pe care le aduce Steering Lab companiilor românești se numără oferirea soluțiilor adecvate cu o precizie de două ori mai mare, comparativ cu cele oferite de echipe de experți în domeniu; analizarea coșului de cumpărături și dezvoltarea modalităților de atragere de noi clienți; sau designul și implementarea de recunoaștere facială și gestuală pe platforme.
Realizarea previziunilor vânzărilor, costurilor și prețurilor, în timp real, este un alt atu al Steerig Lab. Un exemplu în acest sens reprezentându-l diminuarea erorilor de predicție de la 17% la 13%, într-un interval de jumătate de an, pentru un client din industria farmaceutică.
În cadrul Steering Lab, 150 de experți își desfășoara activitatea în Budapesta și München, implementând proiecte pentru clienți din orice zonă a lumii.
”Am dezvoltat centrul de excelență Steering Lab în aproximativ doi ani, realizând la nivel internațional proiecte de succes pentru clienți importanți din domenii ca industria farmaceutică, petrolieră, bancară, FMCG ori pentru companii din sectorul energetic. Am considerat că, în contextul nevoii acute de creștere a digitalizării, este momentul optim să aplicăm soluțiile Steering Lab și în România (…) Steering Lab se potrivește perfect oricărei companii care dorește să își crească performanțele sau să identifice și corecteze anumite erori de strategie, apelând la un sistem care poate face lucruri pe care nicio echipă de specialiști, oricât de buni ar fi, nu le poate realiza în aceeași perioadă de timp și cu aceleași rezultate”, a declarat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.
Steering Lab elaborează modele calitative și cantitative care oferă soluții la provocărilor de business precum: creșterea vânzărilor, dezvoltarea produselor, creșterea productivității, reducerea costurilor sau elaborarea și implementarea unor strategii de cross-selling. Sunt folosite baze de date cu informații digitale despre companie, cum ar fi: : numărul de tranzacții, vânzări și clienți, valoarea achizițiilor și a profitului, cifre referitoare la industria din care face parte clientul.
Principalele instrumente folosite de Steering Lab sunt: business radar; modele de preț dinamic și management al cererii; strategii de vânzare încrucișată și up-selling; campanii promoționale; modele de risc; optimizarea sistemului și a proceselor; analiză predictivă și sisteme de inteligență artificială.
România a ocupat ultimul loc în ceea ce privește digitalizarea companiilor, iar în 2019 a urcat doar două poziții, potrivit statisticilor Comisiei Europene. Țara noastră are potențial în ce privește procentul companiilor care folosesc strict Big Data, 11% dintre acestea utilizând soluțiile Big Data, în timp ce procentul mediu în Uniunea Europeană este de 12%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz