Primele tramvaie noi din București au început probele pe traseu
Reading Time: 3 minutePrimul tramvai achiziționat de Primăria Capitalei a început probele pe traseu în București. Acesta s-a plimbat între Depoul Militari și Depoul Alexandria, noaptea trecută, anunță Asociația Metrou Ușor.
Pozele cu plimbarea de probă a noului tramvai au fost publicate pe Facebook. Din imagini se vede că tramvaiul este deja colantat cu sigla STB, iar la această plimbare de probă au participat mai multe persoane care au verificat capacitățile tramvaiului și calitatea liniei de transport. Imaginile cu tramvaiul pe șinele din București au fost postate pe Facebook de martorii oculari.
Primăria Capitalei a achiziționat 100 de tramvaie noi de la fabrica Astra din Arad, iar primul tramvai a ajuns deja în București. În acest an vor circula pe șine primele tramvaie noi.
Din luna august aceste tramvaie for fi puse pe șine, pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55. În același timp vor fi retrase din circulație vechile tramvaie și cele din gama Tatra.
Vizită la Arad
O delegaţie comună formată din reprezentanţi ai municipalităţii, ca autoritate contractantă, şi reprezentanţi ai Societăţii de Transport Bucureşti STB SA, ca beneficiari, a fost astăzi (luni, n.r.) într-o vizită de lucru la fabrica Astra Vagoane Călători Arad, pentru a verifica stadiul de execuţie a tramvaielor conform contractului semnat în mai anul trecut, se menţionează în comunicatul STB.
Reprezentanţii STB susţin că, deşi prototipul era programat să sosească în Bucureşti în luna august, conform estimărilor producătorului, acesta poate fi livrat la începutul lunii iunie.
”Reamintim faptul că, în vederea modernizării serviciului de transport public local de călători prin achiziţionarea unor mijloace de transport ecologice, care să contribuie la creşterea calităţii vieţii la nivelul municipiului Bucureşti, în anul 2021 s-a semnat contractul de furnizare pentru 100 de tramvaie cu podea total coborâtă”, precizează sursa citată.
Astfel, conform STB, se răspunde obiectivelor de promovare a strategiilor de reducere a emisiilor poluante în zonele urbane aglomerate şi asigurarea unui transport ecologic, la fel ca în Uniunea Europeană.
Tramvaiele Imperio au capacitate de 322 de locuri
Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 metri, au o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum şi un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante şi landourile pentru copii.
Uşile, zonele de acces şi trecerile asigură accesul călătorilor cu nevoi speciale (dizabilităţi locomotorii şi/sau mobilitate redusă) pe platforma special destinată, dar şi a celorlalţi călători pe toată lungimea vagonului. Tramvaiul este prevăzut cu buton de semnalizare a intenţiei de acţionare a rampei atât la interiorul, cât şi la exteriorul vagonului, precum şi semnalizare la bord pentru conducătorul de vehicul. Trapa (rampa) este rabatabilă sau culisantă cu acţionare manuală cu sistem de protecţie împotriva plecării tramvaiului cu trapa deschisă. Trebuie remarcat faptul că Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. a făcut eforturi pentru a respecta prevederile legislaţiei în vigoare privind accesul persoanelor cu dizabilităţi în mijloacele de transport, conform prevederilor Legii 448/2006, actualizată, se mai precizează în comunicat.
De asemenea, noile tramvaie Imperio sunt dotate cu cinci uşi duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul uşor al călătorilor la urcare şi coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul uşilor de acces.
Din punct de vedere al confortului, tramvaiele au următoarele dotări: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiţionat/încălzirii atât în salonul de călători, cât şi la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală şi auditivă în tehnologie LED/LCD, afişaje de traseu exterioare şi indicatoare pentru avizare staţii cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afişarea traseului şi a staţiilor, precum şi WIFI gratuit pentru călători., susţin reprezentanţii STB.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz