Porter Novelli România lansează „INTO”, prima ediție a publicației care analizează transformările socio-culturale ce au marcat scena creativă emergentă din România în ultimii 8 ani.
Povestea a început în 2016, când Porter Novelli România a creat platforma online INTO, pe atunci un instrument intern pentru identificarea inovatorilor și microinfluencerilor care, deși aveau un impact local, rămâneau invizibili companiilor. Proiectul a evoluat organic într-o resursă pe care agenția își propune acum să o pună la dispoziția celor care doresc să înțeleagă evoluția scenei creative și a celor care o definesc.
Publicația, în versiunea printată, este documentată prin metode de etnografie digitală și triangulare a datelor strânse de-a lungul a opt ani, analizând și interpretând informațiile dintr-o perspectivă specifică comunicării și relațiilor publice. Retrospectiva găsită în volumul INTO scoate în evidență teme precum autenticitatea în era viralității, greenwashing-ul, sănătatea mintală și gaming-ul românesc, oferind un context pentru strategiile de comunicare ale organizațiilor și companiilor care vor să fie cu un pas înainte în peisajul cultural.
Concluziile acestei prime ediții ne dezvăluie cum arta, cultura, tehnologia și inițiativele de responsabilitate socială au evoluat și au modelat comunitățile locale, aducând în prim-plan personalități și proiecte care au redefinit paradigmele existente.
„Platforma online INTO identifică și promovează persoane, colective și microcomunități care pot înlesni schimbul de idei și colaborarea cu companiile. Extensia sa, publicația INTO, pe care o lansăm acum, este o analiză valoroasă inspirată de tendințe internaționale, dar definită de elemente locale specifice.
Pe lângă analiză și trenduri, în carte veți regăsi interviuri cu „tastemakers” – persoanele care s-au remarcat în domeniul lor și care vă prezintă perspective unice. Recurența cu care vom publica această retrospectivă este o dată la 5 ani; platforma online, în schimb, se actualizează anual, așa că lansez o invitație persoanelor și colectivelor interesate să facă parte din acest proiect să acceseze secțiunea Get Featured de pe www.weareinto.ro,” a declarat Ana Bălan, Director Creativ la Porter Novelli România.
Iată și câteva dintre cele mai importante tendințe și schimbări culturale descoperite în această analiză:
În era digitalizării accelerate, social media a devenit un pilon principal, redefinind tendințele și influențând viețile noastre prin noi standarde: autenticitatea și transparența. În acest peisaj virtual, consumatorii sunt tot mai atenți la acțiunile brandurilor și resping practicile de greenwashing, cerând în schimb responsabilitate socială reală.
Generația Z, cu spiritul ei activist, sprijină puternic mișcările pentru incluziune și diversitate, susținând schimbări globale prin inițiative ca Fridays For Future și Extinction Rebellion. Aceste mișcări vin la pachet cu o sensibilitate sporită față de sănătatea mintală, tot mai mulți oameni apelând la comunități online pentru a discuta deschis despre subiecte precum anxietatea, depresia sau neurodivergența.
În paralel, divertismentul digital – de la gaming la streaming – capătă amploare, oferind brandurilor oportunități noi de a se conecta profund cu audiențele moderne. Dinamica schimbărilor continuă cu arta și cultura locală, care cunosc o perioadă de renaștere, reflectând nevoia de susținere a comunităților marginalizate și impunând o rezoluție mai clară: brandurile trebuie să se implice într-un mod credibil și să contribuie la un peisaj incluziv și divers.
Proiectul INTO este destinat să ajute companiile să înțeleagă implicațiile acestor tendințe, oferind inspirație pentru decizii strategice care să susțină o dezvoltare bazată pe comunitate și incluziune.
„Am creat INTO din pasiunea noastră pentru trend forecasting și mapare socială, dorind să urmărim în timp real schimbările din preferințele, atitudinile și convingerile oamenilor. Scopul nostru este să anticipăm posibilitățile viitorului din România pe termen lung și să luăm decizii strategice informate și acționabile, bazate pe o analiză culturală amplă.
Credem că recunoașterea, susținerea și colaborarea cu vocile inovatoare și creative, rareori integrate în mainstream, pe care le puteți descoperi pe weareinto.ro, reprezintă una dintre cheile către o lume cu adevărat sustenabilă pe plan social, economic și cultural.” – a subliniat Ștefany Iova, Creative Planner la Porter Novelli România.
INTO a fost lansat într-un eveniment unde au fost prezenți membrii comunității INTO și echipa care a dezvoltat proiectul. Întâlnirea a reprezentat un prilej de a explora noi colaborări între membrii comunității INTO, subliniind spiritul și misiunea proiectului: aceea de a aduce noii creatori mai aproape de branduri și oameni.
Site-ul și versiunea PDF a analizei INTO pot fi accesate aici: http://www.weareinto.ro.
Echipa implicată în proiect:
Ana Bălan, Creative Director
project creator, editor
Ștefany Iova, Creative Planner
writer, researcher
Claudia Cojocariu, Copywriter
writer
Tudor Năstase, Art Director
illustrations, graphic design
Nadine Said, Account Manager
project manager
Porter Novelli România face parte din rețeaua internațională Omnicom și este un membru de încredere al „The Group”. În 2023, agenția s-a clasat pe locul 7 în topul agențiilor de PR din România, conform cifrei de afaceri anuale.
Echipa reunește experți multidisciplinari în comunicare de brand și corporate, incluzând strategi, creativi, specialiști digital și vizionari în tendințe. Printr-o colaborare strânsă, sunt create povești de brand memorabile, cu un impact vizual puternic.
Cu o experiență de peste 20 de ani în industria de comunicare din România, agenția dispune de o înțelegere profundă a mediului local, ceea ce permite realizarea de analize bine fundamentate, judecăți corecte și construirea unor conexiuni eficiente. Porter Novelli România este recunoscută pentru creativitate, viziune strategică și angajamentul față de obținerea rezultatelor măsurabile.
După cum notează biograful Paul Johnson, nimeni altcineva nu a făcut mai mult decât Churchill pentru menținerea libertății, democrației și…
Accenture România, în colaborare cu Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș, anunță deschiderea…
FCB Bucharest câștigă pitch-ul de creație și strategie pentru brandul Zinba®, din portofoliul Antibiotice Iași, și semnează comunicarea celui mai…
Prima locomotivă electrică ELASMO de 6000 KW, modernizată de compania RELOC Craiova – parte a GRAMPET Group – a desfășurat…
MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, anunță deschiderea oficială a Spitalului Medici’s, o unitate multidisciplinară…
Maidan a închiriat un spațiu de 1.460 mp în complexul Dageco Expoziției Estate, pentru trei funcțiuni: birourile firmei, o sală…