Stiri Tech

PriceFlux: Doar 6% dintre produsele electro-IT au avut cel mai scăzut preț din an de Black Friday

29 nov. 2021 2 min

PriceFlux: Doar 6% dintre produsele electro-IT au avut cel mai scăzut preț din an de Black Friday

Reading Time: 2 minute

Conform celui mai recent raport efectuat de serviciul online de monitorizare a prețurilor PriceFlux, doar 6% dintre produsele de electro-IT din ofertele de Black Friday au avut în luna noiembrie cel mai scăzut preț din an.

Specialiștii PriceFlux au analizat evoluția prețurilor pentru cele mai importante 8 categorii de produse electro-IT din oferta a 17 dintre cele mai importante magazine online de profil din România: televizoare, telefoane mobile, laptopuri, tablete, home cinema, monitoare, electrocasnice si boxe portabile. Astfel, dintr-un număr total de 2.067 de produse care au avut disponibilitate pe parcursul întregului an, doar 126 (6%) au avut preț minim de Black Friday, restul de produse beneficiind de alte oferte mai avantajoase.

Pentru produsele electro-IT din oferte care nu au beneficiat de cel mai mic preț de Black Friday, prețul minim a fost înregistrat cel mai frecvent în lunile ianuarie, aprilie și august, cu excepția categoriei telefoanelor mobile, care a înregistrat cel mai scăzut preț în luna octombrie.

„Obiectivul PriceFlux, prin intermediul acestei analize, a fost să răspundem la întrebarea dacă produsele  beneficiază de cele mai bune prețuri de Black Friday. Rezultatele noastre indică faptul că de Black Friday există într-adevăr produse care au prețuri imbatabile, dar acele produse sunt în număr limitat pe fiecare categorie. Astfel, există posibilitatea ca alte produse din aceeași categorie să poată fi achiziționate în alte perioade ale anului mult mai ieftin.”

Mihai Bisnel, Managing Partner în cadrul PriceFlux

Analiza PriceFlux a mai relevat că, de Black Friday, magazinele online listează în oferta lor noi produse, care în mod normal nu există de-a lungul anului în oferta magazinului și pentru care nu poate fi analizat istoricul de preț.

„Am observat că în ofertele de Black Friday au fost listate produse care nu au făcut parte din oferta standard a magazinelor și deci pentru care nu am avut un istoric de preț pentru a le putea compara. În general vorbim despre modele mai vechi sau capete de stoc care au fost puse la dispoziție de producători sau furnizori la prețuri mult reduse”, a completat Mihai Bisnel.

Topul reducerilor reale de Black Friday

Experții PriceFlux au remarcat în cadrul evenimentului de Black Friday și produse care au avut cel mai redus preț din an, având rolul de produse cârlig pentru restul de produse din promoție:

  • Televizor QLED Samsung 82Q70RA – 7.999 lei (cel mai mic preț înregistrat, în restul anului 9.999 lei, cu 20% mai ieftin decât cel mai scăzut preț din an)
  • Hota Bosch DWB67CM50 – 976 vs 1.407 (30,6% mai mic)
  • Laptop Lenovo ThinkPad T14 – 3.959 vs. 5.499 (28% mai mic)
  • Bang & Olufsen Beosound A1 – 850 vs. 999 (15% mai mic)
  • Laptop MacBook Air M1 256 GB – 3.640 vs. 4.539 (19,8% mai mic)

PriceFlux este o platformă de analiză a prețurilor, al cărei scop este să ofere un avantaj competitiv companiilor de eCommerce prin automatizarea procesului de monitorizare a prețurilor competiției și generarea unui preț nou pentru produse în timp real.

Serviciul online oferit de PriceFlux monitorizează peste 1 milion de produse zilnic de la peste 100 de magazine online din patru țări, printre care se numără și România.

Foto 103084017 / Black Friday © David Molina | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: