Premiile Oscar 2021, cele mai mici audiențe TV din istorie
Reading Time: 2 minutePremiile Oscar din 2021 au înregistrat cele mai mici audiențe pe TV în Statele Unite. Gala a fost vizionată de doar 9.85 milioane de telespectatori. Față de anul trecut scăderea este de 58%. În 2020 premiile Oscar au fost urmărite la TV de 23.6 milioane de telespectatori americani. Ceremonia Galei Oscar este produsă și transmisă de postul de televiziune ABC.
Gala Oscar 2021 nu a fost singură în prăbușirea audiențelor. Și celelalte gale premii din industria cinematografică, cum ar fi Globurile de Aur şi premiile Grammy au auvt audiențe modeste de 6,9 milioane de spectatori în SUA respectiv 8,8 milioane.
Motivele prăbușirii audiențelor premiilor Oscar
Cinematografele sunt în continuare închise, drept urmare multe pelicule au fost amânate pentru lansare, cum ar fi ”West Side Story” sau noua versiune a ”Dune”.
precum „West Side Story”, în regia lui Steven Spielberg, sau noua versiune a „Dune”. Peliculele nominalizate la Oscar în acest an au fost vizibil nefamiliare unui segment de public, un exemplu fiind chiar câştigătorul serii, „Nomadland”, un film independent cu un buget modest şi cu mai mulţi actori amatori care îşi joacă propriile roluri.
Până în prezent, acest film recompensat cu trei Oscaruri nu a reuşit să încaseze decât două milioane de dolari la box-office-ul american.
Opiniile criticilor cu privire la ceremonie au fost mixte luni, numeroase voci regretând lipsa umorului şi a momentelor muzicale, emblematice pentru aceste spectacole importante, în stil american. Ba chiar unii critici au spus că acestea ar putea fi ultimele premii din categoria Oscar, atât timp cât oamenii au preferat să urmărească alte lucruri la televizor.
Tendinţa de scădere a audienţei galei Oscarurilor a fost observată în mod regulat în ultimii ani.
În 2014, gala a atras peste 43 de milioane de spectatori în faţa micului ecran.
Totuși americanii nu au abandonat în totalitate televizorul. Interviul lui Oprah cu prințul Harry şi Meghan Markle, difuzat luna trecută, a adunat peste 17 milioane de telespectatori. Iar un remake al serialului „The Equalizer” a atras 20 de milioane de americani.
Pe de altă parte, anumite sondaje scot la iveală faptul că în ultimul an 11% din americani au renunțat la cablul tv, clasic, migrând spre televiziunea digitală oferită de filmele de pe Netflix si Apple tv, dar și către Youtube Tv.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz