Premii romanesti pe scena Cannes Lions
Reading Time: 3 minuteMcCann Erickson Romania, Geometry Global Bucharest si Publicis Bucuresti sunt agentiile din Romania care au urcat pana acum pe scena editiei din 2015 a festivalului Cannes Lions.
McCann Erickson Romania a castigat pentru al cincilea an consecutiv premii la Cannes Lions. Astfel, la editia de anul acesta, McCann a castigat cu campaniile “Bunici de Duminica” si “Ghita Ciobanul”.
Campania “Ghita Ciobanul”, dezvoltata pentru Vodafone Romania a castigat, in premiera pentru Romania, Bronze Lion la Categoria Creative Effectiveness.
Campania “Bunici de Duminica”, dezvoltata pentru pentru acelasi client, a castigat doua Bronze Lion la Categoria Promo&Activations si un Bronze Lion la Categoria PR.
Campania “Distractie cu bani putini”, dezvoltata de MRM//McCann Bucuresti a avut trei nominalizari la categoriile Promo&Activations, Media si PR Lions.
Bilantul premiilor castigate de McCann Bucuresti in cadrul Festivalului Cannes Lions:
In 2011 ROM Autentic (“American ROM”) a castigat noua premii (inclusiv Titanium si doua Grand Prix)
In 2012 ROM Autentic (“Romanians are Smart”) a castigat trei premii (doua Silver Lion si un Bronze Lion)
In 2013 Vodafone (“Biblioteca Digitala”) a castigat trei premii (doua Silver Lions si un Bronze Lion)
In 2014 Vodafone si ROM Autentic au castigat cate un Bronze Lion fiecare pentru campaniile “Ghita Ciobanul”, respectiv “Bucharest, not Budapest”.
Premiile de anul acesta ridica la 21 numarul total de premii castigate de McCann Bucuresti in cadrul Festivalului Cannes Lions, in cinci ani consecutivi.
Campania „The RGB News” („Doneaza Rosu pentru Romania”), creata de Geometry Global Bucharest pentru Observator / Antena 1, a obtinut un premiu Gold, un Bronze si doua Silver la Cannes Lions.
Premiile castigate sunt: Gold – categoria PR – subcategoria Media, Arts & Entertainment; Silver – categoria Media – subcategoria Best Use of Screens; Silver – categoria Promo&Activation – subcategoria Use of Broadcast in a Promotional Campaign category si Bronze – categoria Media – subcategoria Public Health&Safety&Public Awareness Messages.
Campania „The RGB News” a primit si o nominalizare in cadrul galei Health Lions.
Juriul Cannes Lions recunoaste campania ca fiind cea mai buna activare de PR a anului, categoria Media, Arts & Entertainment. „The RGB News” este un „experiment” prin care, folosind ca mediu de comunicare culorile ecranului TV, romanii sunt invitati sa mearga la cel mai apropiat centru de donare de sange. Sub mesajul “doneaza rosu”, ecranul Observatorului este privat de culoarea rosie, in vreme ce sunt prezentate stiri relevante pentru acest subiect. Astfel, lipsa culorii rosii a mixului RGB din ecrane a creat un impact vizibil nu doar in rezultate, cat si in schimbarea atitudinii liderilor politici vis-a-vis de problema centrelor de donare.
Campania dezvoltata de Publicis Bucuresti #seatbeltb00bing pentru Automobil Clubul Roman a castigat Bronze la categoria Promo & Activation.
Campania a fost sanctionata recent de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pentru “continut misogin”.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz