Premieră: prima fabrică europeană de bio combustibil
Reading Time: 3 minuteKLM Royal Dutch Airlines este prima companie aeriană din lume care investește în bio combustibil pentru industria aeronautică și își propune ca obiectiv pentru următorii 10 ani să cumpere și să folosească peste 75.000 tone de combustibil sustenabil pentru aviație, în fiecare an.
SkyNRG, lider mondial pe piața de combustibil sustenabil pentru aviație (Sustainable Aviation Fuel – SAF) va dezvolta prima fabrică din Europa specializată în producția de bio combustibil pentru industria aeronautică. Fabrica va fi construită în Delfzijl, Olanda și este programată pentru a fi inaugurată în 2022.
KLM este singura companie aeriană din Europa care operează zboruri intercontinentale alimentate parțial cu bio-kerosen, un substitut sustenabil al kerosenului, la finalul anului 2018 fiind operate aproximativ 1.500 de zboruri alimentate cu 1.318 tone de bio-kerosen.
„Sunt mândru de colaborarea noastră cu SkyNRG și SHV Energy pentru a lansa un proiect care va urmări dezvoltarea primei fabrici europene pentru producerea de combustibil sustenabil pentru aviație. Prin colaborarea cu alte părți, putem construi o instalație care va accelera dezvoltarea unui carburant sustenabil pentru aviație. Din anul 2022, instalația va produce 100.000 de tone pe an, dintre care 75.000 de tone vor fi achiziționate de KLM. Acest lucru va reduce emisiile de CO2 cu 200.000 de tone pe an, ceea ce este egal cu emisiile eliberate de 1.000 de zboruri KLM între Amsterdam și Rio de Janeiro”, a spus Pieter Elbers, președinte și CEO al KLM.
Combustibilul sustenabil pentru aviație este o opțiune necesară industriei aviatice comerciale, pentru a reduce emisiile de CO2, pe lângă reînnoirea flotei și creșterea eficienței operaționale. Cu toate acestea, în prezent, nu se produce suficient kerosen sustenabil. Din anul 2022, centrala va produce anual 100.000 de tone de bio combustibil, precum și 15.000 de tone de bioGPL, ca produs secundar. Aceasta va însemna o reducere de CO2 de 270.000 de tone pe an pentru industria aviatică.
Ulei de gătit transformat în bio-kerosen
Materia primă folosită pentru producție va fi formată din deșeuri reziduale, cum ar fi uleiul de gătit, provenind preponderent din fabricile din zonă. Instalația va funcționa pe bază de hidrogen sustenabil, produs prin utilizarea apei și a energiei eoliene. Datorită acestor opțiuni, acest carburant pentru aviație oferă o reducere a emisiilor de CO2 de cel puțin 85% în comparație cu combustibilii fosili. Utilizarea SAF va contribui, de asemenea, la o reducere semnificativă a particulelor ultra-fine și a emisiilor de sulf.
Construcția acestei fabrici este în concordanță cu obiectivele de sustenabilitate ale KLM și reprezintă un pas important spre implementarea planului de acțiune „Smart & Sustainable” al industriei, elaborat de 20 de organizații de transport și centre de cunoaștere. Aeroportul Amsterdam Schiphol va investi, de asemenea, în dezvoltarea acestei fabrici.
„Suntem mândri de colaborarea noastră inovatoare cu SkyNRG și KLM, ceea ce ne permite să aducem o contribuție pozitivă la tranziția energetică. Această investiție este în strânsă legătură cu strategia SHV Energy de a crește și mai mult ponderea produselor energetice produse în mod durabil. Clienții noștri din Europa, mulți dintre cei care nu sunt conectați la rețeaua de gaze naturale, se bazează pe energia SHV pentru a-și satisface nevoile energetice în mod eficient, durabil și în siguranță. Ca pionieri în domeniul bioGPL, suntem încântați că acest proiect va adăuga 15.000 de tone de bioGPL la aprovizionarea noastră anuală. Acest lucru înseamnă mai mult de 35.000 de tone de reducere a emisiilor de CO2”, a adăugat și Bram Gräber, CEO al SHV Energy.
Parteneri
În plus față de KLM și SHV Energy, SkyNRG s-a alăturat și cu alți parteneri din Olanda și din alte țări, în cadrul proiectului DSL-1: EIT Climate-KIC, Grupul Royal Schiphol, GROEIfonds, NV NOM, Groningen Seaports, Nouryon, Gasunie, Arcadis, TechnipFMC, Haldor Topsoe, Desmet Ballestra, Susteen Technologies și MBP Solutions. Acești parteneri vor fi implicați în diferite faze ale proiectului.
Timp de 98 de ani, KLM a fost un pionier în industria aeriană și este cea mai veche companie aeriană care continuă să opereze sub numele său original. KLM își propune să fie compania aeriană cea mai orientată către clienți, inovatoare și eficientă din Europa, oferind servicii de încredere și produse de cea mai bună calitate. KLM a înregistrat un record de 32,7 milioane de pasageri în 2017, oferind pasagerilor săi zboruri directe către 165 de destinații cu o flotă modernă de peste 160 de aeronave. Compania aeriană are peste 32.000 de angajați în întreaga lume. Grupul KLM a transportat în total peste 41 de milioane de pasageri în 2017. În afară de KLM, Grupul KLM include și KLM Cityhopper, Transavia și Martinair. Rețeaua KLM conectează Țările de Jos cu toate regiunile economice cheie ale lumii și este un motor puternic care conduce economia Olandei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz