MarComm Digital Publicitate Stiri

Premieră pe piața globală de media: Investițiile în online le depășesc pe cele din offline

2 iul. 2020 < 1 min

Premieră pe piața globală de media: Investițiile în online le depășesc pe cele din offline

Reading Time: < 1 minut

Anul acesta este pentru prima dată când investiția media din mediul online o depășește pe cea din mediile offline/tradiționale, la nivel global, ajungând la 53% în total, față de 47% în 2019, arată cel mai recent raport global TYNY (This Year Next Year), prezentat de GroupM.

Conform acestui raport, se estimează o scădere a pieței de publicitate la nivel global cu 9,9%, până la finalul lui 2020. Scăderea va fi mai accentuată în vestul Europei și mai puțin pronunțată în SUA ( -7.5%) și China (-2.8%), cele mai mari două piețe de publicitate, care însumează peste 50% din piața globală. România va evolua similar cu media globală, cu o scădere estimată de 9,8% până la finalul anului.

La nivel global, piața de publicitate TV va scădea cu 12.8% în 2020, ajungând la o cotă de piață de 27%, iar zona de online va scădea cu 1.4% în 2020 și va atinge pentru prima data o cotă majoritară din publicitatea globală, respectiv 53%. Toate celelalte medii vor înregistra scăderi mult mai pronunțate (>20%).

Pe piața locală, mediile dominante rămân TV-ul și online-ul, dar în ordine inversă față de situația globală, cu TV-ul în poziție dominantă, cu aproximativ 65% cotă de piață. Zona de online ocupă locul 2, cu aproximativ 20% cotă de piață. Conform estimărilor GroupM, piața de publicitate TV locală va scădea cu 8,5% în 2020, iar piața de online locală cu 6,9%.

Estimările includ bugetul programului guvernamental de sprijin pentru piața media și se bazează pe scenariul în care nu va mai fi declarată o nouă stare de urgența în toamna acestui an.   

Raportul TYNY se realizează de două ori pe an, la mijlocul și la finalul unui an în curs.

Foto: © Stuart Miles | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: