Stiri Tech

Preluările frauduloase de conturi, în creștere explozivă. Cum lucrează hackerii

4 feb. 2021 2 min

Preluările frauduloase de conturi, în creștere explozivă. Cum lucrează hackerii

Reading Time: 2 minute

Importanța serviciilor financiare digitale și a comerțului electronic a crescut în 2020, oamenii petrecând tot mai mult timp acasă ca urmare a pandemiei. Experții în securitate informatică sugerează că, la rândul său, această schimbare a provocat o creștere a tehnicilor de inginerie socială care sunt exploatate de
atacatorii cibernetici. De aceea, este deosebit de important atât pentru instituțiile financiare, cât și pentru clienți, să fie conștienți de schemele tipice de fraudă și să se poată proteja.

Anul trecut, fiecare a doua tranzacție frauduloasă din domeniul financiar a fost o
preluare de cont, a constatat un raport al Kaspersky Fraud Prevention. Conform
statisticilor anonimizate ale evenimentelor detectate, din ianuarie până în decembrie 2020, ponderea unor astfel de incidente a crescut de la 34% în 2019 la 54% în 2020. Două scheme de acces la un cont bancar – „salvatorul” și „investitorul” – rămân printre cele mai frecvente din 2019.

Schema ”salvatorul”

Prima tactică: atacatorul cibernetic este deghizat ca „salvator”, acesta prefăcându-se că este expert în securitate și propune scenarii pentru a „salva” utilizatorii. Acest tip de atacatori apelează clienții băncii și se prezintă ca ofițeri de securitate, cu scopul de a confirma comisioanele sau plățile suspecte și oferă ajutor pentru rezolvarea lucrurilor. Salvatorul poate cere clienților să își verifice
identitatea printr-un cod trimis într-un mesaj text sau printr-o notificare push, să oprească o tranzacție suspectă sau să transfere bani într-un „cont securizat”. De asemenea, pot cere unei victime să instaleze o aplicație pentru gestionarea de la distanță a contului, pretinzând că aceasta este necesară pentru remedierea problemelor. Atacatorii se prezintă adesea ca angajați ai celei mai mari bănci din zona potențialei victime și folosesc un ID de apelant fals pentru apelurile primite, pentru a lăsa impresia ca este vorba de o bancă reală.

Tactica ”investitorul”

Al doilea exemplu este acela în care atacatorii cibernetici acționează sub masca de „investitori”. În acest scenariu, ei se prezintă ca angajați ai unei companii de investiții sau consultanți în investiții de la o anumită bancă. Aceștia apelează clienții și le oferă o modalitate rapidă de a câștiga bani investind în criptomonede sau alte acțiuni de acest fel, direct din contul clientului, fără a fi nevoie să meargă la o sucursală bancară. Ca o condiție prealabilă pentru furnizarea „serviciului de investiții”, investitorul cere potențialei victime codul primit într-un mesaj text sau o notificare push.

Pentru a ajuta persoanele și companiile să rămână protejate în fața tehnicilor de fraudă în continuă schimbare, Kaspersky recomandă serviciilor online și retailerilor să adopte următoarele măsuri:
 Limitați numărul încercărilor de a efectua o tranzacție; atacatorii cibernetici pot încerca de mai multe ori să introducă datele corecte
 Educați-vă clienții cu privire la posibilele trucuri pe care le pot folosi persoanele rău intenționate. Trimiteți-le în mod regulat informații despre cum să identifice frauda și cel mai bun mod de a se comporta în această situație
 Efectuați controale anuale de securitate și teste de infiltrare pentru a găsi probleme legate de securitate în rețeaua unei companii
 Desemnați o echipă dedicată de analiză a fraudei, capabilă să găsească și să analizeze metodele emergente pe care le folosesc atacatorii
 Implementați autentificarea cu mai mulți factori pentru a minimiza șansele preluării conturilor
 Instalați o soluție de prevenire a fraudei care poate fi rapid adaptată pentru identificarea noilor scheme și metode de atac

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: