Pregătiri pentru sistemul de open banking
Reading Time: 2 minuteMastercard anunță dezvoltarea unei noi suite de servicii care susține schimbările din industrie, în contextul în care partenerii se pregătesc să beneficieze de Directiva europeană PSD2. Având în vedere că încrederea și securitatea datelor sunt pilonii principali ai ecosistemului de open banking, noile servicii Mastercard vor facilita colaborarea dintre bănci și alte companii, astfel încât să-i permită open bankingului să performeze.
Prin permiterea accesului la date financiare, terțe părți, validate ca fiind de încredere, vor avea acces la informațiile deținute de bănci. Acest lucru le va oferi companiilor și băncilor posibilitatea atât să ofere produse și servicii personalizate și îmbunătățite, cât și să inițieze plăți din partea businessurilor sau consumatorilor, în anumite cazuri, arată compania, într-un comunicat de presă.
În timp ce schimbările din industrie pot modifica radical modul în care clienții și businessurile interacționează cu serviciile financiare, noua suită de servicii Mastercard va oferi răspunsuri practice provocărilor reale care pot împiedica open bankingul să-și atingă potențialul.
- Soluțiile vor cuprinde un registru paneuropean al noilor furnizori de servicii de plată, care să ajute băncile să valideze părțile care cer acces la contul unui client.
- Ele vor include și un serviciu complex de monitorizare a fraudei (bazat pe soluțiile ample de siguranță și securitate ale Mastercard), care va da posibilitatea băncilor să evalueze mai bine riscul asociat cu o terță parte.
- Acestea vor oferi un mecanism dedicat de mediere a disputelor, cuprinzând atât un set de reguli clare, cât și o platformă de comunicare, canalizând astfel expertiza amplă a Mastercard în rezolvarea disputelor din industria actuală de carduri.
- În cele din urmă, ele vor include un hub de conectivitate, care va ajuta terțele părți să intre în contact și să mențină comunicarea cu băncile.
Toate aceste servicii vor contribui la consolidarea încrederii în noul ecosistem de open banking și la simplificarea interacțiunilor dintre clienți, bănci, firme de retail și terțe părți.
„Credem că aceste servicii adresează obstacole semnificative în calea creării unui ecosistem de open banking pregătit pentru nevoile consumatorilor de astăzi”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, Mastercard România. „Recunoaștem faptul că există provocări de ambele părți în ceea ce privește încrederea – terțele părți trebuie să poată accesa informațiile și infrastructura controlate de bănci, în timp ce băncile trebuie să poate avea încredere în legitimitatea terțelor părți care cer accesul la informații”.
„Dorim ca băncile și terțele părți să se bazeze cu încredere pe soluțiile noastre, astfel încât să își poată concentra timpul și eforturile pe ceea ce le aduce valoare – crearea unor experiențe de utilizare inovatoare. Crearea unui climat de încredere nu este singura provocare – deja lucrăm la îmbunătățirea acestei experiențe în mediul de open banking, atât în ceea ce privește plățile, cât și legat de accesul la informații, și așteptăm să punem la dispoziție aceste inovații pe măsură ce serviciile și ecosistemul se dezvoltă”, a adăugat Cosmin Vladimirescu.
Noile servicii ale Mastercard vor fi lansate într-o fază-pilot la începutul lui 2019, Marea Britanie și Polonia fiind prioritare, urmând ca mai târziu să fie extinse în toată Europa.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz