Brand Focus

Preferințele culinare ale locuitorilor Capitalei, conform datelor din Act for Good

10 mart. 2023 4 min

Preferințele culinare ale locuitorilor Capitalei, conform datelor din Act for Good

Reading Time: 4 minute

Cumpărăturile de alimente sunt la ordinea de zi pentru mulți dintre noi, însă comportamentul de consum de schimbă periodic. Gusturile personale, pofta de moment și, mai presus de toate, bugetul disponibil, sunt câteva dintre criteriile în funcție de care ne facem cumpărăturile uzuale.

Carrefour Act for Good sector 1

Fie că vorbim de nivel local sau național, concluzia anului 2022 este că, în ciuda crizei, românii au ieșit în evidență prin preferințele inedite în materie de alimente. Iată care au fost cele mai căutate produse în anul 2022 pentru cei 1,5 milioane de clienți activi înregistrați în Act for Good, platforma de beneficii 2 în 1 din aplicația Carrefour.

Carrefour Act for Good sector 2

La o analiză mai amănunțită a preferințelor locuitorilor Capitalei, descoperim că sectorul 1 este lider în cumpărături de caracatiță, zmeură și lapte Bio, iar sectorul 2 conduce detașat la vânzările de pâine, în special franzelă graham, fiind singurul care a optat pentru acest sortiment. Locuitorii sectorului 3 s-au orientat spre baby spanac, fructele de mare, întrucât au ales să pună pe masă în 2022 midii din Marea Neagră, în timp de sectorul 4 se detașează prin preferința pentru focaccia cu roșii și gogoși cu zahăr. Nu în ultimul rând, cei din sectoarele 5 și 6 au optat pentru batoanele cu brânză gouda, covrigii simpli la șir, bananele sau strugurii albi bogați în vitamine.

Carrefour Act for Good sector 3

La nivel național, românii preferă în continuare vinurile românești (în creștere cu 131% pentru vin alb și 116% pentru vin roșu), au un apetit crescut și pentru stridii și midii (247% versus 2021), dar și un interes din ce în ce mai vizibil pentru produse mai puțin comune. Astfel, Bihorul nu se ferește să-și arate pasiunea pentru gulii și cuscus, două alimente mai puțin cunoscute și consumate la noi în țară, gălățenii și ieșenii sunt în cursă strânsă la cumpărăturile de macarons, iar Buzăul se remarcă pe harta culinară cu recordul la consumul de ceai negru. Cu toate acestea, preparatele de origine animală rămân în topul preferințelor, în special în Sălaj, lider la urechi de porc și slănină cu șorici, Hunedoara și Mehedinți, care concurează pentru primul loc la categoria pulpe de porc, și Timiș, cu loc fruntaș pe țară la carcasa de miel. Per total, la nivel național, s-a înregistrat cel mai mare volum de vânzări la categoriile pepene verde, ceapă și verdețuri, toate de proveniență locală.

Carrefour Act for Good sector 4

Dincolo de gusturile diferite în materie de mâncare, există și câteva criterii care îi unesc pe locuitorii din toate județele. Preferința pentru sortimentația Bio este unul dintre ele, întrucât pe mesele românilor au ajuns mai bine de 2 milioane de fructe și legume Bio, iaurt Bio, dar și un număr impresionant de pești de apă dulce, peste 80.000. Din categoria produselor Drag de România, marcă proprie Carrefour, mezelurile și drojdia ocupă primele 2 locuri în top.

Carrefour Act for Good sector 5

Un alt reper comun în funcție de care românii își fac cumpărăturile îl reprezintă componenta financiară atractivă, foarte importantă în contextul economic actual. Carrefour vine în sprijinul clienților, oferindu-le o serie de avantaje în aplicația de mobil. Utilizatorii au posibilitatea să consulte cataloagele cu produse și oferte în curs, să le verifice prețul și stocul din magazine sau să profite de reduceri zilnice prin platforma Act for Good.

Carrefour Act for Good sector 6

Ce este și cum funcționează Act for Good?

Carrefour urmărește permanent să țină pasul cu nevoile și dorințele clienților, astfel că, în urmă cu 2 ani, a decis să lanseze platforma de beneficii 2 în 1 Act for Good, prin intermediul căreia cumpărăturile se transformă în experiențe personalizate cu impact social.

Platforma Act for Good, disponibilă în aplicația smartphone Carrefour, este promisiunea companiei de a crea comunitatea celor care aleg să facă fapte bune, traduse prin beneficii pentru utilizatori și partenerii locali. Mai exact, clienții au parte de reduceri și surprize periodice în schimbul punctelor acumulate, iar producătorii locali se bucură de o mai mare vizibilitate la raft și in-app, precum și șansa de a-și duce mai departe afacerile. În plus, punctele pot fi redirecționate de clienți către cauzele cu care simt că rezonează. Astfel, în cei doi ani de la lansare, prin intermediul platformei de loialitate, Carrefour a realizat peste 300.000 de donații, a sprijinit 24 de ONG-uri partenere, printre care Banca de Alimente și Crucea Roșie.

Prin scanarea aplicației la casa de marcat sau introducerea codului Act for Good la cumpărăturile online, fiecare achiziție vine la pachet cu puncte de fidelitate AFG. Ele sunt centralizate în aplicație și pot fi folosite ulterior ca monedă de schimb pentru extra-reduceri, deblocarea de vouchere sau experiențe personalizate de neuitat, cum ar fi o cină într-un loc de poveste sau o degustare de vin la cramele din programul Deschidem Vinul Românesc. Până în prezent, Carrefour a  oferit 56 de astfel de experiențe unice și a activat peste 243 de provocări ce le-au adus clienților vouchere și premii.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: