Predictiile Zenith privind noile tehnologii si media
Reading Time: 3 minuteDoua treimi dintre consumatorii pietelor digitale de top vor detine un telefon inteligent pana la sfarsitul anului 2018, arata cea de-a patra editie a raportului anual New Media Forecasts, realizat de Zenith.
Foto: © Silent 47 Images | Dreamstime.com
Raportul surprinde cadre specifice ale marketing-ului digital in cele 47 de tari, acoperind subiecte cum sunt accesul la internet, consumul de media si comportamentul online, si prognozeaza cresterea de conexiuni la internet si evolutia tehnologiei pentru smartphone si tableta.
In 47 dintre pietele tarilor dezvoltate* telefoanelor inteligente a crescut de la 41,6% in 2013 la 49.5% in 2014, si va ajunge la 55,7% in acest an.
Asia Pacific si Europa de Vest conduc in adoptarea smartphone-ului si tabletei
Smartphone-ul este adoptat cu cea mai mare pondere in Asia Pacific si Europa de Vest, si este de asteptat ca regiunile acestea sa-si mentina avantajul si in urmatorii ani. Dintre cele 47 de piete studiate, Singapore are cel mai inalt nivel de penetrare a telefoanelor inteligente, 89% la sfarsitul anului 2014, si se estimeaza ca pana in 2018 acesta va face un salt de pana la 97%, pe masura ce guvernul va merge mai departe cu planul sau pentru accesul universal la internet Wi-Fi.
Spania si Irlanda le urmeaza indeaproape, cu 86,7%, respectiv 83% penetrare in 2014. Celelalte zece piete de top, se gasesc tot in Asia Pacific si Europa de Vest: Coreea de Sud, Norvegia, Japonia, Austria, Suedia, Olanda si Hong Kong. Se preconizeaza ca Elvetia, Australia si Danemarca vor intra in Top 10 pana in 2018, in detrimentul Japoniei, Suediei si Olandei.
Popularitatea tabletelor este si ea in crestere: in cele 47 de tari utilizarea lor a crescut de la 5,3% in 2012 la 14,8% in 2014, si se prognozeaza ca va ajunge la 19,8% in 2018. Hong Kong se afla in fruntea clasamentului pietelor cu cea mai mare penetrare a tabletelor, cu 77% in 2015, si este de asteptat sa creasca la 91% in 2018.
Singapore – campionul in utilizarea telefoanelor inteligente, se claseaza pe locul 2 in cazul tabletelor, cu 64% grad de penetrare in 2014, si o estimare de 82% in 2018.
Cresterea utilizarii internetului este atenuata
Cresterea numarului de utilizatori de internet la nivel global incetineste. In cele 47 de piete se estimeaza un numar de 1,9 miliarde de utilizatori de internet la sfarsitul anului 2015, reprezentand aproximativ 60% din numarul tuturor utilizatorilor de internet din intreaga lume, cu 3,9% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. Rata anuala de crestere a scazut de la 7,9% in 2011, cand erau 1,5 miliarde de utilizatori de internet din aceste piete, si este de asteptat sa scada la 2,5% in 2018, cand vor exista 2 miliarde de utilizatori.
Coreea de Sud se afla in topul pietelor din punct de vedere utilizatori de internetului, acolo unde accesul este universal inca din 2011. Este urmata de pietele din nordul Europei, precum Danemarca (98% in 2014) si Olanda(96,7%), cu populatii relativ mici si inclinatie catre tehnologie. In total, 7 piete din raportul Zenith se bucura de o penetrare a internetului de peste 90% pana la sfarsitul anului 2014: Coreea de Sud, Danemarca si Olanda, plus Norvegia, Elvetia, Finlanda si Suedia. Pana la sfarsitul anului 2018, expertii Zenith estimeaza ca 15 din cele 47 de piete se vor bucura de un grad de adoptie mai mare de 90%.
In 2018, in topul pietelor va ramane Coreea de Sud, in timp ce Argentina si Estonia vor patrunde in Top 10 si vor declasa Singapore si Irlanda, care in 2014 erau pe locul 8, respectiv 9.
*Cele 47 de tari acoperite de raportul New Media Forecasts sunt Argentina, Armenia, Australia, Austria, Belarus, Brazilia, Canada, Chile, China, Colombia, Cehia, Danemarca, Ecuador, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Hong Kong, Ungaria, Irlanda, Italia, Israel, Japan, Kazakhstan, Letonia, Malaezia, Moldova, Olanda, Noua Zeelanda, Norvegia, Pakistan, Portugalia, Rusia, Singapore, Slovenia, Africa de Sud, Corea de Sud, Spania, Suedia, Elvetia, Taiwan, Turkey, Ucraina, UK, USA si Venezuela.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz