PR empatic, cu reflectarea valorilor
Reading Time: 4 minuteConduce o agenție care și-a extins portofoliul de clienți, dar în același timp a și făcut eforturi continue pentru a dezvolta campanii care să răspundă la realitățile sociale care ne definesc acum. Am vorbit cu Sorina Mihai, Managing Partner la Porter Novelli România, despre ce definește în acest an industria de PR locală, precum și agenția pe care o reprezintă.
Spuneai anul trecut: consultanța în relații publice este în “higher demand”. Cum stăm acum la capitolul cererii pentru consultanța în relații publice?
Domeniul relațiilor publice este într-o continuă expansiune. Facem deja tranziția de la o funcție tactică la una strategică, devenind un partener consultativ în cadrul organizațiilor – putem spune că e o poziție de consultant de business prin care contribuim direct la atingerea obiectivelor clienților prin ceea ce PR-ul aduce în discuție: valoarea brandului (brand equity). Profesioniștii în relații publice nu mai sunt doar cei care implementează campanii, ci cei care oferă perspective valoroase, ajutând la modelarea reputației și valorii pe termen lung a brandurilor.
Intern, ne concentrăm pe două direcții: formăm noi generații de profesioniști care se află la început de drum și investim în specializarea celor care deja au experiență și vor să se nișeze pe o anumită direcție a acestei discipline, fie ea research, planning, trend forecasting, creație sau specialist în media relations. În același timp investim în instrumente care să împingă PR-ul dincolo de execuții tactice.
Cum vă poziționați voi pe piață și cum o abordați?
Porter Novelli România este un partener de business, nu doar furnizor de servicii de comunicare. Avem acces la o gamă variată de soluții și instrumente dezvoltate atât în cadrul agenției noastre, cât și prin intermediul grupului de comunicare din care facem parte. Cheia succesului nostru este echipa de profesioniști provenită din diverse domenii, care, printr-un leadership transformațional, depășește simplele execuții și propune soluții inovatoare. Inovația, în special în ceea ce privește soluțiile de comunicare personalizate, este modul nostru de lucru. Pentru noi, fiecare brief este o oportunitate de a aduce valoare atât clienților, cât și agenției.
În ceea ce privește conținutul video, podcasturile și marketingul cu influenceri, s-a adeverit previziunea ta de anul trecut?
Este un proces în desfășurare – vorbim despre progres, nu perfecțiune. Am observat pași semnificativi în această direcție: formatele noi, adaptate publicurilor actuale, devin tot mai comune în PR. Totuși, pentru ca aceste formate să fie eficiente în PR este nevoie ca atât agențiile de PR să învețe să le stăpânească,
cât și ca partenerii de business să ofere agențiilor spațiu de manevră, timp și bugete adecvate. Vedem video branded content-ul, podcasturile și formatele de conținut interactiv esențiale pentru brandurile care își doresc să comunice mai mult prin storytelling imersiv. În această manieră, se creează conexiuni mai profunde cu audiențele.
Care este scopul vostru pentru sfârșitul lui 2024 și începutul lui 2025?
Pregătim lansarea unui nou proiect de PR dezvoltat in-house: o publicație despre tendințele emergente în România din ultimii șase ani. Suntem foarte entuziasmați de acest produs și abia așteptăm să vedem impactul său. În plus, suntem în plin proces de definire a strategiilor de comunicare pentru 2025 ale brandurilor pe care le gestionăm, dar și a planului de business al agenției pentru contextul dificil anunțat. Printre picături, ne bucurăm de recunoașterea obținută anul acesta, inclusiv premii naționale și internaționale.
Sunt în continuare cuvintele cheie ale anului „autentic, empatic, curajos”? Dacă nu, ce s-a schimbat?
Dacă ne rezumăm la domeniul nostru de comunicare, „empatie” și “transparență” rămân cheia cu care deschizi mințile. Sunt termeni pe care ar trebui sa îi înțelegem dincolo de sensul lor poate abstract câteodată. Într-o lume în care consumatorii sunt tot mai conștienți de responsabilitatea socială a brandurilor, organizațiile sunt forțate să fie mai transparente, să adopte practici etice și să construiască relații bazate pe încredere. În 2024, PR-ul trebuie să fie mai empatic și să reflecte valori clare care să rezoneze cu comunitățile și să susțină inițiativele de responsabilitate socială.
Ce te atrage cel mai mult la industria de comunicare și cu ce rezonezi cel mai bine acum?
Îmi doresc să cultiv un mediu care să stimuleze inovarea, colaborarea și storytelling-ul autentic. Obiectivul meu rămâne acela de a înlesni fiecărui membru al echipei să își dezvăluie creativitatea și să aducă perspective unice în proiecte. Prin colaborare, creăm narațiuni captivante care rezonează cu publicul, construim identități puternice de brand și obținem rezultate cu impact. Înfruntăm provocările ca pe oportunități de creștere și ne asigurăm că munca noastră depășește așteptările în contextul unei piețe extrem de competitive.
Cum ai caracteriza industria de PR în general?
Industria noastră este una mixtă, cu transformări impresionante, dar și zone mai conservatoare, influențate de contextul social. Dacă societatea este conservatoare, și industria noastră va evolua mai lent decât ne-am dori. Ne confruntăm încă cu prejudecăți și inegalități, dar ne concentrăm pe progres, nu pe perfecțiune, așa cum am menționat anterior.
Care sunt cele mai mari provocări și cum le depășiți?
Provocarea principală nu mai constă în a demonstra că creativitatea funcționează, ci în a identifica ce tip de creativitate funcționează cel mai bine în anumite contexte. Suntem într-un moment în care trebuie să regândim complet modul în care ne raportăm la branduri, deoarece ele evoluează rapid.
Ce vor clienții și cum îi abordați voi?
Clienții așteaptă de la agențiile de PR nu doar creativitate și execuție impecabilă, ci și o înțelegere profundă a nevoilor lor de business și a industriei în care activează. În abordarea noastră, tratăm relațiile cu clienții ca pe un parteneriat strategic, nu doar un serviciu. Scopul nostru este să oferim soluții personalizate care să contribuie la creșterea și consolidarea valorii brandului lor, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Acest lucru implică o gândire holistică, care să integreze toate aspectele comunicării și PR-ului, dar și o atenție la detalii și la nuanțele specifice fiecărui brand și sector. We think big and we act fast.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 389 (16 decembrie – 16 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
ID 102210620 © Weerapat Wattanapichayakul | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz