Sustenabilitate

PPC blue: Energie pentru vacanțe reușite

Reading Time: 4 minute

Odată cu sezonul estival, plajele din Grecia se umplu de turiști din România. Mulți dintre ei se întorc an de an în locurile preferate sau explorează de fiecare dată un alt colț al Greciei. Parcurg cu familia drumuri de multe sute de kilometri, iar tot mai mulți se încumetă să plece în acest pelerinaj cu mașinile electrice. Îi auzi vorbind românește în benzinării sau zărești numere de înmatriculare cu RO nu numai la pompele de alimentare clasice, ci și la stațiile de încărcare pentru mașinile electrice, în special la cele cu însemnele PPC blue.

Logo-ul este familiar atât șoferilor din România, cât și grecilor pentru că aparține PPC blue, companie din cadrul grupului PPC care activează pe segmentul mobilității electrice. Iar pentru cei care poate se întreabă cine este PPC blue, primim răspunsuri de la Andreea-Dana Popescu, director al PPC blue România.

PPC blue este un brand nou în România. Care este povestea lui și, mai ales, care este legătura sa cu brandul similar din Grecia?

Brandul PPC blue este nou, dar compania care activează pe segmentul mobilității electrice este prezentă pe piața din România de ani buni, doar că a funcționat sub brandul Enel X Way. Avem circa 500 de puncte de încărcare, cu o putere totală instalată de peste 10.000 kW, în 63 de localități din toate zonele țării. În această primăvară, noi, ca business, am finalizat un maraton al schimbării. Am avut la dispoziție șase luni să parcurgem în pas alert acest traseu de la vechea companie la cea nouă. Iar aici nu mă refer doar la eforturile de rebranding, de altfel, și ele consistente, ci, mai ales, la cele de a dezvolta o aplicație nouă, un website nou și de a migra stațiile de încărcare în noul backend.

Nu întâmplător am menționat maratonul, pentru că, așa cum povestea provine de pe meleagurile elene, și grupul din care facem parte este tot de acolo. Este vorba de Grupul PPC, cu o tradiție de peste 70 de ani în Grecia, lider în domeniul energiei în Europa de Sud-Est, care și-a făcut un angajament din dezvoltarea durabilă și protecția mediului prin promovarea surselor de energie curată.

Mobilitatea electrică joacă un rol central în această viziune pentru viitor. DEI Blue, compania dedicată mobilității electrice lansată de PPC în 2021 în Grecia, și-a făcut deja un nume prin serviciile de e-mobilitate furnizate persoanelor fizice, companiilor și administrației publice din întreaga Grecie. Obiectivul de a deveni cel mai important jucător pe noua piață a mobilității electrice din regiune, prin realizarea unor investiții semnificative pentru dezvoltarea, gestionarea și operarea celei mai extinse rețele de încărcare a mașinilor electrice și prin furnizarea de servicii inovatoare, descrie planul ambițios al PPC.

În total, PPC blue înseamnă la acest moment, peste 2.000 de puncte de încărcare în Grecia și România, din care circa 500 sunt la noi în țară. Pe scurt, ne identificăm cu calitățile brandului PPC blue – mobilitate, viteză, tehnologie, inovație, eficiență.

Privind la firul ierbii, cum arată experiența șoferilor de mașini electrice la stațiile de încărcare PPC blue? Cum se pot bucura de beneficiile de a vă fi clienți atât în țară, cât și în Grecia? Vorbim doar de teritoriul elen sau pregătiți și alte proiecte?

Înainte de a ajunge la stația de încărcare, experiența unui șofer de vehicul electric începe în fața ecranului telefonului mobil, când deschide aplicația dedicată PPC blue. De aici poate vizualiza disponibilitatea stațiilor de încărcare și poate selecta abonamentul preferat. Avem în prezent trei abonamente disponibile: PPC blueLite (60 kW incluși), PPC bluePlus (120 kW incluși) și PPC blueMax (200 kW incluși), ultimul fiind lansat anul acesta. Prețurile acestora variază între 90 și 280 de lei/lună.

În plus, prin intermediul aplicației, utilizatorii își pot organiza călătoriile și utiliza atât stațiile de încărcare PPC blue din România, cât și din Grecia. Au la dispozițe peste 2.000 de puncte de încărcare în cele două țări. Într-o eră în care zona de customer care se bazează din ce în ce mai mult pe roboței, noi am ales să acordăm suport de la om la om, adică să avem la capătul firului, 24/7 ore, câte un coleg care să răspundă, la numărul 0800 801 158, oricărei întrebări a clienților. Pentru cei care se află deja în Grecia, răspundem la numărul +30 211 211 0900.

Ce urmează pentru companie? Ce strategie aveți în vedere? Ce segmente neacoperite plănuiți să abordați?

Înainte de a povesti despre ce avem în pregătire, aș vrea să amintesc că PPC blue oferă soluții integrate de mobilitate electrică clienților rezidențiali, companiilor și instituțiilor publice din întreaga țară. Sub acest brand se instalează infrastructură de încărcare în centre comerciale, supermarketuri, restaurante și hoteluri care doresc să atragă utilizatorii de mașini electrice, precum și în spațiile publice puse la dispoziție de municipalități interesate de îmbunătățirea calității aerului prin încurajarea mobilității electrice. Acum lucrăm la strategia PPC blue și vă vom povesti, dar, mai ales, vă vom arăta mai multe când va fi gata.

Ce nu este niciun secret e faptul că preocuparea noastră va fi să ne integrăm perfect în comunitățile în care ne aflăm și să creștem altele noi, în jurul nevoilor clienților noștri. Unora le este familiar conceptul de “water cooler talks”. Noi ne dorim ca acțiunea să se mute în jurul stațiilor noastre de încărcare.

De asemenea, ne dorim să creștem accesibilitatea șoferilor de mașini electrice la punctele de încărcare PPC blue și încercăm să diversificăm portofoliul locațiilor astfel încât clienții să nu mai petreacă ore bune înainte de un drum lung pentru a-și calcula diverse trasee sau să și le modifice doar pentru a avea unde încărca. Avem în vedere și alte segmente de clienți, așa că lucrăm deja la produse noi, dedicate, pentru flote full electric și pentru cei care fac ride sharing.

Mobilitatea electrică este unul dintre elementele cele mai importante ale tranziției energetice, clienții influențând-o direct, pentru că alegerea lor personală reduce consumul de combustibili fosili și înlocuiește folosirea acestora cu energia electrică. PPC blue este o companie care promovează sursele de energie curată, drept urmare, nu în ultimul rând, ne propunem ca, în viitor, majoritatea stațiilor noastre de încărcare să fie cu energie verde. Ne dorim să fim alături de clienți în această alegere, să le punem la dispoziție o rețea extinsă de puncte de încărcare și serviciile aferente, pentru ca împreună să facem mobilitatea electrică mai accesibilă, reducând în același timp emisiile atmosferice în orașele noastre.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 385 (16 iulie – 16 septembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ediția internațională #BizGrecia este un proiect Biz în parteneriat cu Royal Caribbean, Alpha Bank, Olympus, Sarantis, PPC, tbi bank, Apivita, Stirixis Group, Aktor, V+O Communication și Aqua Carpatica.

Gabriel Barliga

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

4 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

4 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

5 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

5 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

5 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

5 ore ago