Antreprenori

Povestea Florilor, o nouă afacere “verde” dezvoltată în București

Reading Time: 5 minute

O nouă afacere “verde” se dezvoltă în Capitală. Compania care deține marca și magazinul online “Povestea florilor” a conceput și produs “buchetomatul”, un automat de flori cu POS, dar și cu posibilitatea de plată în numerar. Proiectul este exclusiv pentru țara noastră și reprezintă un concept propriu al administratorilor companiei, Marilena și Traian Petrache.

Totul a pornit într-o zi când Marilena și-a dorit să facă două daruri speciale, care să meargă la suflet, dar nu avea o disponibilitate financiară foarte mare. Marilena își dorea două aranjamente florale deosebite, dar prețul lor ar fi depășit bugetul. Și le-a imaginat, le-a gândit cu ochii minții, apoi a încercat să găsească pe cineva care să i le execute în bugetul pe care îl avea. Părea aproape imposibil. În cele din urmă a reușit, un artist floral i-a îndeplinit dorința. Cele două aranjamente florale au avut succes, au adus bucuria pe care ea își dorea să o vadă în ochii persoanelor cărora le-a oferit.

Recent, soțul ei a inventat și brevetat Buchetomatul, un magazin de sine stătător care nu are nevoie de angajați, funcționând și ca un magazin online, dar și precum un magazin de desfacere, pe care îl găsiți instalat în Promenada Mall și în Băneasa Shopping City.

Am stat de vorbă cu cei doi antreprenori, Marilena și Traian Petrache, despre cum s-a conturat ideea lor unică.

Cum v-a venit ideea businessului “Povestea Florilor”? Ce a stat la baza acestui proiect creativ, unic la noi în țară?

Această afacere a pornit de la o poveste. Aveam nevoie de un cadou , eram în pană de idei iar bugetul alocat nu era unul foarte mare, așa că am ales să facem două aranjamente florale. Le-am gândit până în cele mai mici detalii ca să fie deosebite, aparte, dar nu le-am realizat noi, pentru că, la vremea aceea, atât eu cât și soțul meu, aveam alte ocupații. Eu lucram în finanțe, el se ocupa de construcții. Au fost incredibil de frumoase și de apreciate.

De atunci am început să citesc mult despre flori, despre aranjamente, despre tehnici. Mai întâi din drag pentru ele, dintr-o pasiune care s-a născut brusc în mine, dar și încurajată de aprecierile primite.

“Povestea Florilor” practic este experiența noastră. Apoi finanțistul din mine și constructorul din el, soțul meu, și-au pus mințile la contribuție și am deschis prima afacere în domeniu.

Proiectul “Povestea Florilor” a început ca un bussines de cartier, am deschis prima florărie în Auchan Titan. Chiar dacă am crescut, florăria a rămas și astăzi, și spun cu mândrie și emoție, că atunci când sunt sărbători mari, 1 sau 8 martie, sau se apropie începerea școlii, de Crăciun, la florăria noastră micuță de cartier se stă la coadă cu orele.

Ulterior, am început să facem aranjamente pentru evenimente diverse: nunți, botezuri, petreceri private, petreceri de firmă. Am studiat, ne-am experimentat, am devenit “performer-i” în meseria noastră și am ajuns să facem decoruri pentru prezentări de modă în țară dar și la Paris, am decorat Ambasada României la Paris pentru un eveniment grandios al designerilor români, aranjamentele noastre au ajuns și la Hotelul Ritz Carlton din Paris în celebrul salon de The unde avea loc un showroom de modă celebru, Showroom Beautiful, în timpul Săptămânii Modei, am făcut decoruri pentru restaurante și am fost solicitați nu doar în țară, ci și la Monaco unde am decorat verde restaurantul de lux Forggie’s, am decorat cluburi, birouri, grădini, am făcut chiar și decoruri pentru ambarcațiuni de lux și am trimis aranjamentele noastre pe yacht în port la Cannes.

Facem cam tot ce înseamnă arhitectură verde și florală: pereți verzi, tablouri florale, rame florale, figurine din flori și gazon (urși, căței, pitici), cam orice. Nu spunem nu niciunei provocări! Suntem într-o permanentă dorință de a ne autodepăși. Acum suntem în plină creație pentru Săptămâna Modei la Paris, suntem din nou alături de designerii români la evenimentul de pe 25 septembrie de la Ambasada României.

Recent ați inventat și brevetat “Buchetomatul”, un automat de flori cu POS care oferă posibilitatea de plată în numerar. Cum funcționează acesta și unde îl putem găsi?

Buchetomatul a luat ființă ca urmare a multiplelor solicitări de a deschidere noi florării în alte zone. Deși avem un site de comenzi, livrăm cu promptitudine flori proaspete și aranjamente florale, se simțea nevoia să fim prezenți în mai multe zone. Avem două buchetomate acum, unul în Promenada și altul în Băneasa Shopping City și mai urmează.

V-am spus la începutul interviului că “Povestea Florilor” e o afacere de familie, finanțistul a vrut extindere și constructorul a inventat acest magazin multifuncțional, foarte inteligent, și cu un aspect tare drăguț.

Buchetomatul funcționează extrem de simplu și rapid pentru client și anume: el este dotat cu display touch de unde selectezi produsul, alegi modalitatea de plată, cash sau card după care ridici aranjamentul dorit.

O alta particularitate a acestuia este că poți comanda orice aranjament dorești de pe site și el poate să fie livrat la buchetomat, sau la orice adresă îți dorești.

Care sunt planurile de expansiune ale businessului pe care îl gestionați?

Ne dorim ca până la sfârșitul anului 2019 să mai plasăm încă trei buchetomate iar la sfârșitul anului 2020 să avem 15 aparate funcționale.

Având în vedere că un “Buchetomat” nu necesită angajați, care este structura actuală a echipei “Povestea Florilor”?

Buchetomatul nu necesită angajați care să vândă aranjamente însă în spatele acestuia stă o echipă formată din decoratori florali. Echipa este formată din 10 persoane tinere și entuziaste.

Ce materiale deosebite se folosesc în pregătirea buchetelor, ale aranjamentelor?

Florile le importăm din Olanda, Ecuador și Kenia, vazele cutiile și accesorile florale le importăm din Polonia, Ungaria, Germania, Italia și China. Folosim sârmă decorativă, perle, pene, mătase, bumbac natural și prelucrat, mușchi sau licheni.

Care sunt inovațiile pe care le aduceți produselor, cu ce vă diferențiați în piață?

Datorită faptului că ne importăm singuri marfă și pentru că avem o paletă foarte mare și diversificată de flori ne face să fim diferiți de ceilalți competitori. În fiecare zi se găsesc cel puțin 50 sortimente de trandafiri, minirose, trandafiri de grădină și multe alte flori.

Care a fost investiția inițială într-o astfel de afacere și în cât timp ați amortizat sau veți amortiza această investiție?

Investiția inițială a fost 30.000 euro însă, de la an la an am reinvestit profitul, proiectul “Buchetomatul” a fost cel mai îndrăzneț proiect financiar cât și inovator, costul unui buchetomat ajungând la 25.000 euro, valoare fără TVA.

Care este cel mai îndrăzneț lucru pe care îl visați pentru “Povestea Florilor”?

Cel mai îndrăzneț vis pentru “Povestea Florilor” este să ajungem să scriem cât mai multe povești frumoase.

Care este cel mai important lucru pe care le-ai învăţat în businessul acesta?

Aș putea să povestesc mult dar am să sintetizez și vă spun că cel mai important este să faci lucrurile pentru fiecare în parte indiferent de bugetul alocat, la fel ca pentru tine, așa cum ți-ai dori tu să primești.

Team

Recent Posts

PPC anunță EBITDA de 1,35 mld. euro în primele 9 luni din 2024

PPC a avut o performanță solidă și în trimestrul al treilea, continuând tendința pozitivă din cele două trimestre anterioare. În…

8 ore ago

Euforia Retreat & Spa, încasări de peste două milioane de lei în sezonul estival

Euforia Retreat & Spa a înregistrat în lunile de vară un grad de ocupare în medie de 80%, față de…

9 ore ago

Se deschide Ecletico Villa, un nou boutique hotel. Investiție de 2,5 milioane de euro

După o investiție de 2,5 milioane de euro, Ecletico Villa, un boutique hotel de patru stele, se lansează în centrul…

11 ore ago

Edenred și HORA lansează “Țara lui Mai Bine”

Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…

14 ore ago

Mentori către fondatorii de startup-uri: ”Vindeți! Prioritizați veniturile!”

Fondatorii ar trebui să se concentreze pe obținerea de venituri, mai degrabă decât pe creșterea cu orice preț și ar…

15 ore ago

Vin drone pentru agricultură și în România. DJI Agriculture va avea distribuitor local

Agridrone România, un start-up specializat în distribuția și consilierea pentru achiziția dronelor agricole, anunță cu mândrie că a fost desemnat…

15 ore ago