Deși Răzvan și Raluca Ștefănescu, fondatorii Cupio, au anticipat încă din 2012 potențialul uriaș al pieței de cosmetice, evoluția ascendentă a brandului a fost peste așteptări. Grupul Cupio oferă azi peste 10.000 de produse, cu 11 sub-branduri, având 140 de angajați și peste 450.000 de clienți în 20 de magazine din 12 orașe, plus un magazin online.
Anul trecut, Cupio a investit în extinderea rețelei de magazine în țară, dar și în Italia și Germania și a ajuns la o cifră de afaceri cumulată de aproape 12,6 milioane de euro. Pentru acest an, antreprenorii estimează un avans al afacerilor Cupio de 15% comparat cu 2020.
Care au fost cele mai importante momente în evoluția Cupio în primii 9 ani? Ce a schimbat primul an de pandemie în strategia de dezvoltare?
Povestea Cupio a început la Timișoara când eu și soția mea lansam cu o investiție de 10.000 EURO un magazin online de cosmetice. A durat cam două săptămâni să găsim numele brandului, să cumpărăm domeniul și să înregistrăm marca la OSIM, iar în data de 5 martie 2012, Cupio.ro a fost live. Acum grupul Cupio are o cifră de afaceri de peste 12,5 milioane de EURO, numără peste 10.000 de produse, 11 sub-branduri, 140 de angajați, peste 450.000 de clienți, 20 de magazine în 12 orașe, dar și un magazin online.
Putem spune că produsele noastre au apărut la momentul potrivit, când consumatorii au devenit mai preocupați de felul cum arată și atenți la ceea ce cumpără versus beneficiile oferite de produse. A fost cu certitudine o provocare, un risc asumat de amândoi, însă am anticipat potențialul uriaș al pieței, iar ulterior evoluția ascendentă a brandului Cupio ne-a confirmat aceste așteptări.
După mai bine de 9 de ani de business, am ajuns la concluzia că nu există legi sau modele universal valabile care să garanteze reușita, ci doar situații din care se poate învăța ce a fost bine sau mai puțin inspirat pentru o anumită situație de business.
Am crescut treptat, prin mii de ore de muncă și nopți nedormite, sacrificii, implicare și perseverență, am consolidat an de an afacerea și am exploatat orice oportunitate pentru a ne dezvolta și după 9 ani am ajuns acolo unde ne-am propus: Cupio este brandul preferat al româncelor și al specialiștilor în frumusețe, fiind unul dintre principalii furnizori de produse și echipamente pentru saloanele de beauty. În plus, compania s-a extins, Cupio fiind deja prezent în Italia și Germania.
Dincolo de cifre, armele noastre sunt oamenii de la Cupio și legătura pe care o avem cu consumatorii noștri, înțelegerea foarte bună a cerințelor și necesităților pe care aceștia le au și diversificarea constantă a portofoliului de produse.
Chiar dacă sună a clișeu, crizele vin și cu oportunități, iar pentru noi această situație neașteptată și unică a determinat menținerea ritmului de creștere, continuarea extinderii companiei și accelerarea unor proiecte care erau în așteptare. Adaptarea și flexibilitatea sunt atributele cheie care ne-au condus către rezultatele de astăzi. Impactul asupra activității de business a fost resimțit diferit în diverse momente ale anului trecut. În primul rând, preocuparea principală a fost asigurarea sănătății angajaților și comunicarea activă și transparentă cu aceștia. În paralel, am implementat o serie de măsuri care ne-au permis securizarea și continuarea activității, adaptându-ne rapid operațiunile la fluctuațiile volumelor. Am reușit să reacționăm rapid la situația în schimbare și ne-am adaptat la noile circumstanțe.
Concluzia este că se poate face în continuare business chiar și atunci când premisele fundamentale ale interacțiunii sunt date peste cap. Mai mult ca oricând ne-am dat seama că efortul fiecăruia contează pentru binele comun și că avem toate elementele care să ne permită să ne dezvoltăm în continuare businessul.
Cum a schimbat pandemia industria de cosmetice? A modificat preferințele și obiceiurile consumatorilor?
Reducerea mobilității consumatorilor, transferul în online, telemunca, au condus la schimbarea comportamentului de consum și la variații în lanțul de vânzare.
Schimbarea bruscă a comportamentului consumatorului a venit la pachet cu noi provocări logistice, au apărut noi trenduri, dar și noi cerințe. Clienții sunt mult mai atenți la calitatea produselor, la serviciile de livrare și de garanție și nu mai pun prețul pe primul loc în decizia de cumpărare. În plus, româncele și-au reinventat ritualul de îngrijire, iar femeile au început să acorde o mai mare atenție manichiurii, produselor de machiaj care pun în evidență ochii, a crescut preocuparea pentru tot ce înseamnă îngrijire personală.
În această industrie, cunoașterea foarte bună a consumatorului reprezintă un element esențial pentru a avea succes. Punem accent pe comunicarea cu clienții noștri, am creat o comunitate puternică cu care echipa Cupio păstrează mereu legătura și al cărei feedback nu trece neobservat.
Câte magazine offline sunt în rețeaua Cupio și cum evoluează vânzările online?
Cupio este o companie în expansiune. Avem 20 de magazine în prezent deschise în România. Acestora li se adaugă magazinul online care deja are 9 ani de activitate.
Magazinul online generează 55% din vânzarea noastră, un client fidel ajungând să cumpere online produse o dată la 3 luni.
Ce ne puteți spune despre rezultatele financiare ale anului trecut și ce estimări aveți pentru 2021? Cum a fost începutul de an pentru Cupio?
Chiar dacă la nivel de cifre 2020 arată bine, asta nu înseamnă că provocările au lipsit, iar aici factorul care a avut cel mai mare impact este pandemia care și-a pus amprenta atât la nivel de comportament de cumpărare, cât și în ceea ce privește bugetul de investiții și nevoia de regândire a businessului.
Grupul Cupio a ajuns la o cifră de afaceri cumulată de aproape 12.6 milioane de EURO, cu 18% peste nivelul din anul 2019. Pentru acest an, estimăm un avans al afacerilor Cupio de 15% comparat cu 2020.
2021 înseamnă pentru Cupio optimizarea proceselor de business, cu un focus sporit asupra normelor de siguranță și sănătate. Avem în plan să ne consolidăm poziția pe piața românească și ne propunem să devenim un brand lider pe cât mai multe categorii.
Ce investiții ați făcut în ultimul an? Și ce planuri aveți pentru următoarea perioadă?
După un 2020 cu investiții în extinderea rețelei de magazine și intrarea pe un segment nou de vânzare (Italia și Germania), 2021 va fi un an de consolidare pentru companie.
Chiar dacă vorbim despre un an 2020 cu multe incertitudini, am deschis noi magazine în orașele București, Brașov, Craiova, Ploiești, Târgoviște, am diversificat portofoliului de produse, am investit în dezvoltarea platformei online și în campaniile de marketing și comunicare.
Ne dorim să ne aliniem constant la tendințele de consum, să venim în întâmpinarea consumatorilor și să fim cât mai aproape de publicul nostru. Piața și trendurile se schimbă într-un ritm alert, așa că ne așteaptă un an dinamic.
Se poate vorbi despre o maturizare a pieței românești de cosmetice? Au românii încredere în brandurile locale?
Faptul că trăim într-o lume în care imaginea contează tot mai mult se reflectă și în industria de cosmetice și îngrijire personală de la noi.
Brandurile românești au potențial mare de dezvoltare pe piața locală, dar și pe piețele străine. Trebuie să existe o mai mare încredere în posibilitățile proprii ale companiilor românești, în produsele proprii, iar consecvența reprezintă una dintre principalele caracteristici pe care să și le antreneze producătorii români, ceea ce înseamnă să extinzi businessul în afara granițelor atunci când ești pregătit să susții această activitate.
Care sunt atuurile Cupio în lupta cu brandurile internaționale?
Compania are o serie de atuuri pe care le poate exploata pe piețele străine – oferim produse poziționate pe segmentul economic cu un raport atractiv calitate – preț, putem dezvolta un produs nou adaptat la nevoile, condițiile de utilizare și puterea de cumpărare a segmentului de clienți targetați. Astfel, exploatăm o nișă de piață care este doar tangențial vizată de produsele standard ale altor jucători.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…