Compania Națională Poșta Română îi sprijină pe clienții nevăzători și adaptează primul oficiu poștal astfel încât, atunci când o persoană cu deficiențe de vedere îi trece pragul, să obțină cu ușurință informațiile necesare deplasării în interiorul oficiului și a accesării serviciilor poștale, fără a avea nevoie de un însoțitor.
Oficiul Poștal București 39 se află, începând de astăzi, la dispoziția oricărei persoane cu deficiențe de vedere din cele 100.000 care trăiesc în România. Cu ajutorul societății Framinor care a instalat, în cadrul subunității, un sistem high-tech pentru asigurarea orientării în spațiul înconjurător a persoanelor cu deficiențe de vedere, acestea vor ști ce servicii găsesc în oficiul poștal, unde anume sunt situate ghișeele, cum să ajungă neînsoțiți la un ghișeu sau cum să iasă din oficiul poștal.
Sistemul Step-Hear constă într-o aplicație care se descarcă gratuit în telefonul mobil și care, în momentul în care se interconectează cu senzorii instalați în oficiul poștal, va comunica un mesaj audio pre-înregistrat care conține toate informațiile necesare deplasării și accesibilității clienților. Astfel, persoanele cu deficiențe de vedere se vor putea descurca singure în interiorul oficiilor poștale, doar folosind această aplicație.
Tot în cadrul Oficiului Poștal București 39, Asociația Alfabetul Scripor a oferit gratuit mai multe dispozitive pentru persoanele nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere:
Toate acestea vor fi vândute în curând și în oficiile poștale.
Alfabetul Scripor este, de fapt, alfabetul tactil al culorilor – un concept bazat pe extinderea alfabetului Braille. Aceasta permite fiecărei persoane cu deficiențe de vedere să citească, să scrie, să înțeleagă, să-și amintească, să diferențieze și să identifice culorile în mod eficient.
„Ne bucură faptul că putem aduce beneficii celor cu deficiențe de vedere și că putem contribui, într-o mică măsură, la ușurarea vieții acestora. Încă o dată, Poșta Română își demonstrează rolul social și își arată sprijinul pentru persoanele vulnerabile, contribuind prin acest parteneriat la incluziunea socială și la înlăturarea barierelor de mobilitate pentru nevăzători”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Companiei Naționale Poșta Română.
OP București 39 este situat în Șoseaua Iancului nr. 5-7, sector 2, București, o zonă frecventată de persoane cu deficiențe de vedere, aflându-se în proximitatea Asociației Nevăzătorilor din România.
Acțiunea de astăzi este un proiect-pilot urmând ca, în funcție de interesul acordat și de cerințele clienților cu astfel de nevoi, să adaptăm și alte oficii poștale cu sistemul Step-Hear.
Pentru a se înțelege unii cu alții, europarlamentarii au nevoie de interpreți chiar și în ”casa lor”, fie că este…
Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…