Portocaliu pe plus
Reading Time: 2 minuteGrupul Orange a anuntat rezultatele financiare pentru anul 2013. Veniturile inregistrate de Orange Romania in trimestrul al patrulea al anului trecut au fost de 244 milioane de euro. Pentru 2013, veniturile companiei au totalizat 934 de milioane de euro, in crestere cu 1,8% fata de veniturile inregistrate in 2012, pe baza comparabila.
La 31 decembrie 2013, Orange avea 10.436.000 de clienti si isi consolideaza astfel pozitia de lider al pietei de telecomunicatii din Romania. Tot mai multi clienti aleg beneficiile oferite de abonamente, confirmand tendinta observata in trimestrul anterior.
Consumul de internet pe mobil a continuat evolutia in 2013 si a inregistrat cresteri importante de la un trimestru la altul. Astfel, traficul de internet pe mobil a crescut cu 47% in trimestrul al patrulea din 2013 fata de perioada similara a anului 2012 si cu 51% in 2013 fata de 2012. Aceasta crestere a fost sustinuta de investitiile continue in dezvoltarea retelei, facute cu scopul de a oferi cele mai bune servicii de voce si date.
In 2013, Orange a incheiat programul de modernizare a retelei din mediul rural, l-a demarat pe cel din mediul urban si a extins acoperirea 4G la nivelul intregii capitale. De asemenea, compania s-a pregatit pentru extinderea retelei 4G incepand cu 6 aprilie 2014, cand vor putea fi folosite noile frecvente achizitionate in 2012.
Vanzarile de smartphone-uri s-au dublat in 2013 fata de 2012, iar in luna decembrie 2013 mai mult de jumatate din totalul telefoanelor vandute au fost smartphone-uri. Aceste performante se reflecta direct in numarul de descarcari si actualizari ale aplicatiilor Orange, care a crescut cu 300% in 2013 fata de 2012. Un alt factor care a influentat aceasta crestere il reprezinta includerea unora dintre aplicatii in abonamente. Cele mai utilizate aplicatii proprii sunt Contul meu, Orange Cloud, Orange TV Go si Fotbal Info.
In acelasi timp, o mare parte dintre clienti viziteaza portalul Orange pe mobil, cel mai accesat site pentru telefonul mobil din Romania din punctul de vedere al numarului de vizite, conform sati.ro.
“2013 a fost anul in care Orange a realizat cele mai mari investitii de la inceputul crizei economice. Valoarea investitiilor noastre in Romania a crescut in 2013 cu mai mult de 30% fata de anul 2009. In continuare ne asteptam ca 2014 sa fie inca un an dinamic si suntem increzatori ca strategia noastra, bazata pe cea mai buna experienta oferita clientilor, dezvoltarea serviciilor 4G si TV, va da rezultate si vom fi in continuare prima alegere a romanilor”, a declarat Jean-Francois Fallacher, CEO Orange Romania.
credit foto: © Lucian Milasan | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz