Lifestyle

Porsche, cel mai valoros brand de lux din lume

13 apr. 2024 2 min

Porsche, cel mai valoros brand de lux din lume

Reading Time: 2 minute

Porsche rămâne cel mai valoros brand de lux din lume, cu o valoare estimată la 36,8 miliarde de dolari, potrivit ediției din acest an a clasamentului „Brand Finance Luxury & Premium 50”

Pentru al șaselea an consecutiv, producătorul german de autoturisme se menține pe prima poziție în clasamentul „Brand Finance Luxury & Premium 50 2023” cu titlul de cel mai valoros brand de lux din lume. Brandul are o valoare estimată la peste 36,8 miliarde de dolari. Al doilea cel mai valoros brand de lux din lume, Louis Vuitton are o valoare estimată la 26,3 miliarde de dolari și este urmat, pe locul al treilea în clasament, de Chanel (cu o valoare de 19,4 miliarde de dolari) și Gucci (17,8 miliarde de dolari).

O mențiune specială din partea ediției din acest an a „Brand Finance Luxury & Premium 50” primește brandul Lamborghini, pentru o creștere exponențială de 123%, cea mai bună performanță înregistrată de un brand din industria luxului în acest an. Clasamentul continuă cu Hermès (14,2 miliarde de dolari) care ocupă cea de-a cincea poziție în topul realizat de Brand Finance, cu Dior (locul șase cu o valoare a brandului estimată la 13,2 miliarde de dolari), Cartier (poziția a șaptea), cu Rolex (10,7 miliarde de dolari), Tiffany & Co (7,4 miliarde de dolari). Cea de-a zecea poziție este deținută tot de un brand din domeniul auto, Ferrari, un brand cu o valoare estimată tot la 7,4 miliarde de dolari.  

„Brandurile de lux au prosperat multă vreme datorită unor experiențe exclusive și personalizate oferite, iar acest trend a continuat și în era post pandemică. Prin folosirea datelor și a tehnologiei aceste branduri generează acum recomandări personalizate, produse customizate și experiențe pe gustul clienților lor. Acest focus pe individualitate sporește loialitatea clienților și ajută brandurile să se facă remarcate pe piață. Acest sector nu este străin nici de tendințele din sustenabilitate. Acestea îmbrățișează sustenabilitatea prin folosirea unor materiale prietenoase cu mediul, prin implementarea unor procese de producție etice și prin comunicarea acestei misiuni de companii responsabile”

Alex Haigh, director al Brand Finance

În fiecare an, Brand Finance, o firmă de consultanță în evaluarea brandurilor, efectuează o analiză aprofundată a 5.000 de companii lider din diverse sectoare și publică numeroase rapoarte care clasifică mărcile după naționalitate și activitate, evidențiind cele mai valoroase și puternice 100 de mărci.

Foto: © Joaquin Ossorio Castillo | Dreamstime.com

Array

Articole pe aceeași temă: