Porsche AG anunță un profit operațional de 7,3 miliarde de euro
Reading Time: 3 minuteGrupul Porsche a prezentat marți, în Leipzig, rezultatele pentru 2023 și planurile pentru perioada următoare, după ce a dezvăluit, în urmă cu o zi, că extinde gama de modele a sedanului său sport complet electric pentru a include Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach. Biz este singura publicație din România care aduce informațiile direct din Leipzig.
Veniturile din vânzările grupului au totalizat 40,5 miliarde de euro în 2023. Aceasta marchează o creștere de 7,7% (anul precedent: 37,6 miliarde de euro). Profitul operațional al grupului a crescut cu 7,6%, până la 7,3 miliarde de euro (anul precedent: 6,8 miliarde de euro).
Rentabilitatea operațională a vânzărilor a rămas stabilă la 18% – în ciuda perturbărilor din lanțurile globale de aprovizionare, a inflației semnificative și a investițiilor excepțional de mari în digitalizare, portofolii de produse și inovare și experiența mărcii, după cum explică reprezentanții Porsche.
Cea mai mare piață rămâne America de Nord, urmată de China și Europa, însă cea mai mare creștere a vânzărilor a fost înregistrată pe piețele emergente. 117.000 a fost prețul mediu pentru un autovehicul vândut de Porsche în 2023.
„Rezultatele noastre puternice se datorează cererii mari pentru produsele noastre atractive și disciplinei noastre stricte de cost”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv și membru al Consiliului pentru finanțe și IT.
Porsche AG se așteaptă la o rentabilitate operațională a vânzărilor între 15-17% pentru întregul anul 2024. Această prognoză include venituri presupuse din vânzări cuprinse între 40 și 42 de miliarde de euro.
„Pe termen lung, urmărim o rentabilitate operațională a vânzărilor a Grupului de peste 20%.”, a precizat Meschke.
„În 2023 am livrat rezultate bune (…). 2024 va fi un an de lansări de produse pentru Porsche – mai mult decât orice an din istoria noastră. Vom introduce pe drum o varietate de mașini sport care vor încânta clienții noștri din întreaga lume. Acest lucru ne va susține dezvoltarea pentru anii următori.”, a declarat Oliver Blume, CEO Porsche.
#DigitalFamily
4 miliarde ani urmează să investească grupul în digitalizare în următorii 5 ani. AI va fi folosit tot mai mult și Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv, a anunțat că în următoarele săptămâni grupul va anunța mai multe noutăți.
80% automobile electrice, până în 2030
„Niciodată până acum nu au fost atât de multe schimbări pentru industria auto și considerăm că deja am traversat cu succes 1/3 din procesul de transformare”, a explicat Oliver Blume, CEO Porsche.
Până în anul 2030, Porsche și-a propus să livreze mai mult de 80% din vehiculele noi complet electrificate. Complementar, Porsche se concentrează și pe eFuels. Combustibilii sintetici regenerabili permit motoarelor cu ardere să funcționeze potențial aproape neutru în carbon. Porsche se gândește și la flota existentă. Potrivit estimărilor prezentate de reprezentanții companiei, există aproximativ 1,3 miliarde de vehicule cu motoare cu ardere în lume și multe dintre ele vor fi, probabil, încă folosite peste 30 de ani sau mai mult. Împreună cu parteneri, Porsche a început prima fabrică comercială de eFuels în Chile. Cu această fabrică pilot, Porsche experimentează cum poate funcționa producția de eFuels la scară industrială. Când sunt adăugate la combustibil, eFuels pot reduce emisiile de CO2 fosil.
De asemenea, Porsche își propune să folosească materiale mai ecologice în noile sale mașini – de exemplu, în interiorul Macanului complet electric. Producția noului Macan din Leipzig este neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon. Uzina din Leipzig este alimentată în întregime cu energie electrică verde și își acoperă nevoile de încălzire proporțional cu biometan și biomasă. Porsche sprijină extinderea energiilor regenerabile pentru a acoperi cererea de energie electrică pe care modelele prevăd că ar trebui să o necesite flota Macan complet electrică.
La sfârșitul anului 2023, Grupul Porsche avea 42.140 de angajați, o creștere de 7,6%. În special în domeniile dezvoltării și IT, Porsche a atras noi angajați pentru a-și consolida expertiza tehnică și software.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz