Polita de asigurare, perceputa ca taxa
Reading Time: < 1 minutPopulatia percepe asigurarea obligatorie a locuintei sau RCA-ul ca pe o taxa, iar perceptia greșita este cauzata de comunicarea slaba, dar si de nivelul scazut de educatie financiara a romanilor, considera Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepreședintele Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF).
“Cresterea gradului de educatie financiara este esentiala pentru ca beneficiarii de produse finaciare sa aiba capacitatea de intelegere si utilizare a acestor produse la adevarata capacitate. Nu putem sa disutam de produse financiare sofisticate, de o piata a asigurarilor solida si dezvoltata in conditiile in care nivelul de perceptie, de acceptare si de asumare a acestor servicii de catre consumatori este unul scazut”, a declarat Cornel Coca Constantinescu, la Forumul International al Riscurilor Catastrofale, ICAR 2015, organizat de Media XPRIMM.
Reprezentantul ASF a aratat ca in Romania, fondul locativ este 8,4 milioane de locuinte, iar numar contracte de asigurare a locuintei in vigoare de doar 1,52 milioane. “Gradul de cuprindere in asigurare este de 17,7%, un grad mic de cuprindere in asigurare. Deci tendinta stationara a primelor brute subscrise noi in ultimul an. Masurile pe care cred ca ar trebui sa le luam ar fi necesitatea de a impulsiona dezvoltarea acestui segment in cooperare cu autoritatile locale sau centrale și, nu in ultimul rând, reanalizarea sistemului de protectie a populatiei”, a spus Cornel Coca Constantinescu.
Reprezentantul ASF a recunoscut insa ca industria asigurarilor are un grad scazut de credibilitate. De aceasi parere este si deputatul Daniel Florea, membru in Comisia Juridica de disciplina si Imunitati a Camerei Deputatilor. “Piata asigurarilor trebuie sa fie recredibilizata si sa ajunga la dimensiunea la care ar trebui sa ajunga, pentru ca sunt tari in jurul nostru care au piete de asigurari semnificativ mai mari si acest lucru este destul de greu de explicat”, a spus Daniel Florea.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz