Grupul Policolor – Orgachim, cu activități în domeniul producției și comercializării de lacuri, vopsele, rășini și produse chimice de specialitate, raportează afaceri consolidate de 71,2 milioane de euro în 2023, creșterea nivelului de profitabilitate și anunță investiții în valoare de 4,5 milioane de euro pentru acest an.
„Activitatea generală a avut un ritm bun în 2023 și suntem bucuroși pentru rezultatul înregistrat de echipă la nivel operațional. Acesta demonstrează că direcția de transformare organizaţională, repoziţionarea și rebrandingul principalelor branduri, precum și investiția în noi sisteme și tehnologii generează rezultate în linie cu strategia stabilită. Prin urmare, continuăm şi în 2024 cu o nouă serie de investiții, atât în România, cât și în Bulgaria, pentru îmbunătățirea eficienței și pentru a crește capacitatea de producţie şi inovație a companiei în sectorul lacurilor și vopselelor.”
Irina Măndoiu, CEO Policolor – Orgachim
Divizia de Vopsele și Lacuri a avut cel mai mare aport în cifra de afaceri a anului 2023, consemnând vânzări de 50,7 milioane de euro. Contextul general al pieței locale a fost marcat în 2023 de o reducere a bugetelor alocate pentru renovări și de contracția din sectorul construcțiilor rezidențiale, unde numărul total de autorizații de construcție nou emise la nivel național s-a aflat în scădere. Acest efect a fost compensat de randamentul comercial și poziționarea superioară a portofoliului de vopsele, în care gama de lavabile SPOR a primit în 2023 calificativul A+ la testul care măsoară cantitatea compușilor organici volatili în aer, conform testării Eurofins – French VOC (Compuși Organici Volatili), iar gama de emailuri pe bază de apă a fost certificată Toy Safe, sigur pentru vopsirea jucăriilor din lemn și a mobilierului copiilor.
Indicatorul de profitabilitate al Grupului s-a îmbunătățit substanțial, profitul EBITDA ajungând la nivelul de 3,8 milioane de euro în 2023, comparativ cu valoarea EBITDA de 2,8 milioane de euro în anul anterior. Rezultatul a fost posibil prin controlul eficient al costurilor fixe și randamentul optimizat adus de finalizarea unei serii de investiții la nivel de grup, care au vizat creșterea și automatizarea capacităților de producție, tranziția către o structură organizatorică mai flexibilă și mai eficientă, implementarea de sisteme interne de planificare și raportare îmbunătățite printr-un nou sistem ERP, precum și costuri logistice mai reduse.
Pentru 2024, Grupul urmărește o creștere de peste 9% a cifrei de afaceri, la nivelul de 77,7 milioane de euro, majoritar pe baza optimizării activității din zona de lacuri și vopsele, și îmbunătățirea indicatorului de profitabilitate global, cu EBITDA de 6,4 milioane de euro la finalul anului.
Pentru atingerea acestor rezultate, compania a demarat implementarea unor investiții totale de 4,5 milioane de euro, având în obiectiv creșterea eficienței pentru activitatea de producție a vopselelor în România și Bulgaria, precum și pentru producția de rășini în fabrica de la Ruse.
Policolor, producător de lacuri şi vopsele cu o experiență de peste 50 de ani în România, oferă soluții și produse pentru decorarea și finisarea casei sub brandurile SPOR, DEKO Professional, PROTECTA, CasaBella, Vinarom, sisteme complete pentru refinisarea autovehiculelor – sub brandurile Klar Professional, Klar Ultra, Emaur și Silverpol și produse destinate acoperirilor industriale cu arie largă de aplicabilitate. Produsele Policolor sunt prezente în peste 3.000 de magazine de retail tradițional, în marile rețele de bricolaj din România și în mii de service-uri auto.
Grupul Policolor – Orgachim operează două mari unități de producţie de lacuri și vopsele: Policolor România, cu sediul în București, și Orgachim aflată în Ruse (Bulgaria).
Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…
De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…
E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…
În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…
Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…