Stiri

Podul de la Giurgiu – Ruse intră în reparații. Ce transmit autoritățile din Bulgaria

Reading Time: 2 minute

Podul peste Dunăre ce face legătura între Giurgiu și Ruse, intră în reparații capitale pe partea bulgară a acestuia. Lucrările vor începe pe 10 iulie și potrivit autorităților bulgare, lucrările de construcție se vor desfășura zilnic timp de 10-12 ore pe zi, în timpul orelor de lumină, conform specificului lucrărilor de efectuat, și nu va exista o oprire completă a traficului. Procesul de lucru va fi organizat și desfășurat astfel încât vehiculele să circule în mod alternativ pe ambele sensuri de circulație în banda în care nu se lucrează.

Se planifică realizarea lucrărilor în 6 etape

În primele două etape se va efectua reparația majoră a trecerii pe teritoriul Bulgariei. O porțiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări. Mai întâi, traficul pe banda de intrare în Bulgaria va fi restricționat, apoi pe banda în direcția României. Timpul estimat pentru finalizarea lucrărilor de reparație în această secțiune este de aproximativ 4 luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi.

Pentru o mai bună organizare a traficului, reglementarea traficului va fi realizată cu semafoare. Acestea vor fi relocabile și pot fi amplasate în partea relevantă a podului care este în reparație.

Gabaritul și înălțimea structurii nu permit desfășurarea în siguranță a operațiunilor pe timp de noapte, iar protejarea vieților și sănătății navetiștilor și muncitorilor de pe șantier este primordială. Dacă desfășurarea unor activități poate fi realizată în siguranță în timpul nopții, acest lucru va fi făcut.

De la punerea în funcțiune a podului Giurgiu – Ruse acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparații majore. Consolidarea îmbinărilor a fost realizată acum mai mult de 22 de ani și hidroizolația și stratul de asfalt au fost înlocuite în 2011.

Proiectul tehnic pentru renovarea structurii prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, a panourilor, a hidroizolației, noi sisteme de siguranță, marcaje etc. Antreprenorul reparației principale a Podului Dunării este Societatea pe Acțiuni „Podul Dunării”. Valoarea contractului este de 44 877 228,68 BGN inclusiv TVA. Perioada de execuție a lucrărilor este de 730 de zile. Supravegherea construcției va fi efectuată de „Podul Dunării-PII-Strol”. Valoarea contractului lor este de 848 400 BGN inclusiv TVA.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

9 minute ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

2 ore ago

E.ON România și Asociația Zi de BINE colaborează pentru prevenirea consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor

E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…

3 ore ago

Lidl continuă proiectul Pâine și Mâine derulat de World Vision România

În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…

3 ore ago

7 factori pe care investitorii români la bursă trebuie să îi ia în considerare în noiembrie-decembrie

Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…

4 ore ago

OMV Petrom va livra combustibil sustenabil pentru TAROM

OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, și TAROM, compania națională de transport aerian a…

4 ore ago