Stiri

Podul de la Brăila este aproape gata. Se fac testele de rezistență

12 iun. 2023 2 min

Podul de la Brăila este aproape gata. Se fac testele de rezistență

Reading Time: 2 minute

Deși trebuia să fie gata la finalul anului trecut, abia acum încep testele de rezistență ale podului de la Brăila. Acestea sunt necesare pentru respectarea procedurilor de recepție și a deschiderii circulației. Una din cele mai recente promisiuni spune că podul ar trebui să fie gata la finalul lunii iunie. Aceasta deși contractul inițial pentru construcţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 iar termen contractual de finalizare era 2021, potrivit CNAIR.

„Au început testele de rezistenţă la Podul Suspendat de la Brăila! Aceste teste statice şi dinamice reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepţiei şi deschiderii circulaţiei pe pod. După ce va fi dat în folosinţă, Podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea şi va creşte atât potenţialul economic în zona Dobrogea cât şi în Zona Liberă Brăila”, a scris ministrul Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a subliniat, într-o postare pe reţeaua de socializare, că la acest pod, al treilea de acest fel ca dimensiune din Europa, s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru şi susţine tablierul metalic cu ajutorul tiranţilor.

„Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone”, a precizat Pistol.

Valoarea contractului, finanţat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km.

Array

Articole pe aceeași temă: