Podul de la Brăila devine realitate. Se va deschide la finalul anului viitor
Reading Time: 3 minuteLa finalul anului 2022, Podul de la Brăila va fi dat în trafic, iar traversarea dintre cele două maluri ale Dunării va deveni și mai ușoară. Vineri, 28 mai, a fost emisă autorizația de construcție pentru ultimii 15 kilometri de drumuri de legătură cu Podul de la Brăila.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a anunțat pe Facebook că podul nu va rămâne ”muzeu.”
„A fost emisă autorizaţia de construire pentru ultimii 15 km de drumuri de legătură cu Podul de la Brăila. Primii 6 km fuseseră autorizaţi pe data de 4 martie. La început de mandat spuneam că, din cauza întârzierilor din trecut, exista riscul ca Podul de la Brăila să rămână muzeu. Începuse construcţia podului, dar drumurile de legătură nu fuseseră începute în acelaşi timp şi nu aveau nici măcar autorizaţie de construire. Am mai spus şi că ne vom lupta ca să nu se întâmple acest scenariu nefericit. Azi am făcut un mare pas către evitarea scenariului ‘muzeu’, prin emiterea autorizaţiei de construire pentru cei 15 km de drum nou, care fac parte din această investiţie, pe baza documentaţiei tehnice la care a lucrat constructorul în aceste luni”, a notat Drulă.
„Şi o veste foarte bună: avem promisiunea constructorului că podul nu va rămâne ‘muzeu’. La sfârşitul anului viitor, podul se va deschide împreună cu 10 km din drumurile de legătură, respectiv relaţia Brăila – DN 22 (Smârdan – Măcin), astfel încât podul să poată fi deschis traficului din prima zi. Acum aşteptăm ca firma de construcţii să se apuce în forţă de lucrările la drumurile de legătură”, a spus el.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, printr-un comunicat, că vineri a fost emisă autorizaţia de construire pentru 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Astfel antreprenorul are autorizaţie de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km.
Cum arată Podul de la Brăila acum
Ministrul transporturilor a amintit că săptămâna trecută a început ridicarea platformei de lucru a Podului suspendat de la Brăila.
„Operaţiunea va dura două luni şi jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oţel peste pod, care vor susţine tablierul.
Cablurile cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.
Podul de la Brăila va avea o deschidere centrală de 1.120 de metri şi o lungime totală de 2 km”, a adăugat Cătălin Drulă.
Cum este construit Podul de la Brăila
„Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 metri.
Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre”, susţin reprezentanţii CNAIR.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Construcția Podului de la Brăila a început în 2018
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz