Pluxee România: 9 din 10 angajați români, afectați de creșterea inflației. Ce așteptări au angajații din partea companiilor?
Reading Time: 3 minuteÎn contextul creșterilor de prețuri, care afectează tot mai mulți români, angajații din țară se așteaptă ca angajatorii să crescă numărul de beneficii salariale și a valorii tichetelor de masă, după cum arată rezultatele unui studiu realizat de iVox și Pluxee România
1 din 3 angajați români alege să ia prânzul la un restaurant sau să comande la birou, în timp ce 56% dintre aceștia preferă pachetul pregătit de acasă. Obiceiurile românilor în ceea ce privește masa de prânz din timpul săptămânii de lucru s-au schimbat fundamental faţă de anii anteriori, ca o consecință a situației economice ce a afectat puterea de cumpărare a acestora, arată studiul „Prânzul la birou”, realizat de iVox.ro și Pluxee România.
Astfel, conform cercetării, aproape 95% dintre angajații români au declarat că obiceiurile lor lunare s-au schimbat ca urmare a creșterii inflației. În topul măsurilor luate de români pentru a face față creșterii inflației se numără: o mai bună evidență a cheltuielilor lunare, decizie luată de 40% dintre respondenți, amânarea cheltuielilor semnificative precum concedii sau alte investiții, măsură realizată de aproximativ 2 din 5 români și renunțarea la mesele din oraș, soluție adoptată de 14% dintre români. 85% dintre români consideră că inflația s-a resimțit inclusiv în valoarea prânzului luat la birou.
Pe lângă schimbările realizate pe plan personal, angajații români caută susținere în fața majorărilor economice inclusiv de la companiile pentru care lucrează. Printre măsurile așteptate de către angajații români de la angajatori, se numără: creșterea numărului de beneficii salariale, (22% dintre respondenți) și creșterea valorii tichetelor de masă (26% dintre români). Doar 1 din 3 angajați români au declarat ca primesc în prezent tichete de masă la valoarea maximă stabilită legal, mai exact 40 de lei/ zi.
„Studiul despre obiceiurile românilor cu privire la masa de prânz pune în lumină o situație puțin surprinzătoare: angajații români resimt efectele majorării de prețuri din ultimii ani și se așteaptă la susținere inclusiv de la companiile pentru care lucrează. Creșterea de către angajatori a valorii tichetelor de masă nu este doar o măsură așteptată de către un procent semnificativ dintre aceștia, ci și un instrument al angajatorului pentru a sprijini bugetul companiei cu până la 29%, comparativ cu alte elemente din pachetul salarial. În plus, în contextul în care crește preocuparea pentru strategiile de retenție și motivare a angajaților valoroși, credem că astfel de strategii pot încuraja loialitatea și stabilitatea pe termen lung a companiei”
Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee România și Bulgaria.
Începând cu ianuarie 2024, valoarea maximă a unui tichet de masă ce poate fi oferit angajaților a crescut cu 12.5%, fiind în prezent 40 de lei. Sumele acordate pe tichetele de masă sunt deductibile 100%, pentru acestea plătindu-se doar impozitul pe venit şi contribuția de asigurări sociale de sănătate, fiind exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale și a contribuției asiguratorii pentru muncă.
Autoritățile acordă un sprijin consistent angajatorilor să îşi susțină angajații să manânce la prânz şi să îşi crească puterea de cumpărare, prin economii de până la 29% față de aceeași sumă acordată ca și creștere salarială. În plus, sporirea puterii de cumpărare pentru angajați îmbunătățește satisfacția și starea lor de bine, stimulând nivelurile mai ridicate de implicare care se corelează direct cu creșterea productivității. Această strategie duce la creșterea loialității și a ratei de retenție a angajaților, contribuind în cele din urmă la stabilitatea și succesul pe termen lung al companiei.
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz