Plus de 1,3 mld. $ in media si divertisment in 5 ani
Reading Time: 2 minute<p> Industria de divertisment si media din Romania va inregistra un ritm mediu anual de crestere de 8,8% pana in 2015, urmand sa ajunga de la 2,5 miliarde de dolari in 2010 la 3,8 miliarde in 2015, potrivit a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015.</p> <p> </p> <p> Cea mai mare parte a acestei cresteri va veni din segmentul accesului la Internet, care va inregistra un ritm mediu anual de crestere de 12,9%, in vreme ce cheltuielile de publicitate vor inregistra un ritm de expansiune de 8,9%. Cheltuielile consumatorilor pentru produse media vor avea cea mai lenta evolutie, atingand o rata medie anuala de crestere de 4,7%.</p> <p> </p> <p> Piata de divertisment si media din Romania va fi cea de-a treia cea mai dinamica din regiune, dupa cele ale Turciei (13,2%) si Rusiei (11,7%), dar va depasi Polonia (7,1%), Cehia (6,8%) si Ungaria (6,2%). Insa, in cifre absolute, piata de divertisment si media din Romania ramane printre cele mai mici din regiune, reprezentand aproximativ o zecime din valoarea pietei din Rusia (35,7 mld. $ in 2015).</p> <p> </p> <p> Raportul PwC estimeaza ca in urmatorii 5 ani, cheltuielile agregate la nivel global pentru produsele industriei media si divertismentului vor creste de la 1,4 trilioane de dolari in 2010 la 1,9 trilioane in 2015. Aceasta rata anuala medie de crestere de 5,7% va fi generata in principal de cresterea economica generala, dar si de accelerarea trecerii de la produsele media traditionale la cele digitale. In prezent, componenta digitala reprezinta 26% din cheltuielile totale, dar, pana in 2015, PwC estimeaza ca ponderea cheltuielilor pe produse media digitale va creste la 33,9%.</p> <p> </p> <p> Per total, cheltuielile in mediul online au crescut cu 12,9% in 2010, comparativ cu o crestere de doar 2% pentru mediile traditionale. De altfel, publicitatea pe Internet va fi cel mai dinamic segment al pietei de publicitate in urmatorii cinci ani, depasind ziarele in 2012 si devenind al doilea mediu in functie de veniturile din publicitate dupa televiziune. In 2010, publicitatea in mediul digital a insemnat 15,9% din cheltuielile globale de publicitate si se estimeaza ca va ajunge la o pondere de 22,5% pana in 2015.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz