Plus 15% pe piața bunurilor de folosință îndelungată
Reading Time: 3 minutePiața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în al doilea trimestru al anului cu peste 15% față de aceeași perioadă a anului trecut, arată studiul GfK TEMAX pentru România.Cele mai importante creșteri le-au avut sectoarele telecom (+33%), electrocasnice mici (+20%) și foto (+24%). Sectoarele de electrocasnice mari și electronice continuă creșterea, dar cu o dinamică mai scăzută în acest trimestru. Singura scădere majoră a venit din sectorul de dispozitive de printare (aproape -23%).
Care au fost categoriile cu cele mai bune evoluții? (rata de creștere în valoare)
Electronice
Piața de TV a înregistrat o creștere ușoară, datorată în principal creșterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alături de cel al TV-urilor cu rezoluție de tip Ultra HD. Ca urmare, se observă o creștere a prețului mediu.
Sistemele audio au înregistrat o creștere importantă, în special datorită creșterii segmentului de dispozitive Connected. Pe de altă parte, sistemele de tip Home Theatre au înregistrat o scădere.
Boxele se află pe un trend ascendent, remarcându-se prin evoluții pozitive în special segmentul de Soundbar.
Electrocasnice mari
Piața de electrocasnice mari a încetinit ritmul de creștere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au înregistrat creșteri de două cifre.
Electrocasnice mici
Evoluțiile pozitive se înregistrează atât pentru categoriile de produse predominante, cât și pe cele de nișă. Cea mai mare categorie de produse, aspiratoarele, a înregistrat o creștere de două cifre.
Foto
Camerele foto digitale au crescut. Această tendință a fost generată în special de segmentul celor fără zoom, al căror preț mediu a crescut.
IT
Perifericele au înregistrat cele mai mari rate de creștere, urmate de monitoare. În cadrul monitoarelor, produsele specifice de Gaming au depășit creșterea generală a categoriei. De asemenea, evoluții vizible s-au observat și pentru dispozitivele cu o diagonală de peste 25 inchi.
Telecom
T2 2017 a însemnat o revenire a acestui segment de piață cu creștere de două cifre pentru smartphone-urile cu diagonale medii și mari, inclusiv pentru phablets. Creșterile din segmentul de wearables sunt susținute de ceasurile și brățările inteligente.
Dispozitive de printare
Dispozitivele de printare echipate cu sistemul de cerneală CISS au înregistrat o creștere de două cifre, multifunctionalele fiind motorul de creștere pentru dispozitivele cu CISS. Multifuncționalele echipate cu cartuș de tip Multicolor au avut o tendință pozitivă în T2 2017.
Categoriile cu cele mai mici evoluții (rata de creștere în valoare)
Electronice
Sistemele video de redare/înregistrare au continuat să scadă și în acest trimestru, alături de sistemele de navigație care au avut și ele scăderi, comparativ cu T2 2016.
Electrocasnice mari
O serie de categorii de electrocasnice mari, precum frigiderele si congelatoarele, au încheiat T2 în scădere.
Electrocasnice mici
Scăderile pentru categoria storcătoarelor de fructe și legume au continuat și în T2, împreună cu apetitul scăzut pentru storcătoarele prin centrifugare și prețul mediu mai mic pentru storcătoarele prin presare.
IT
Piața de laptopuri a înregistrat o ușoară creștere în acest trimestru, ca urmare a creșterii preferințelor consumatorilor pentru dispozitive cu specificații superioare. Cererea pentru dispozitivele cu o diagonală de 13 inchi a crescut.
Piața de desktop-uri a înregistrat o scădere minoră.
Telecom
S-au înregistrat scăderi de preț pentru smartphone-urile de 4 inchi.
Dispozitive de printare
Dispozitivele cu tehnologie laser au continuat să înregistreze scăderi de două cifre, în timp ce dispozitivele cu cerneală au avut o ușoară creștere. Atât dispozitivele cu preț scăzut, cât și cele cu preț ridicat au înregistrat scăderi.
Credit foto: © Sergey Shevchenko | Dreamstime
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz