Finanțe Stiri

Mai multe plăți contacless

14 dec. 2016 3 min

Mai multe plăți contacless

Reading Time: 3 minute

România este una dintre piețele europene cu cel mai rapid ritm de adoptare a tehnologiei contactless în ultimii doi ani.

Rata de utilizare a cardurilor contactless la nivel european a crescut la 52% în 2016, față de 36% anul trecut, în timp ce numărul total de carduri cu funcție de plată contactless a ajuns la 165 de milioane de unități, iar rețeaua de acceptare a atins 3,4 milioane de terminale POS care utilizează această tehnologie, potrivit studiului „Plăţile digitale în 2016”, realizat de Visa.

Adoptarea rapidă a plăților contactless este vizibilă și în România. Ponderea acestora în totalul tranzacțiilor de plată cu carduri Visa s-a dublat în mai puțin de un an, de la 10% la începutul lui 2016 la 20% în trimestrul al treilea al anului. Astfel, anul acesta a continuat tendința de creștere spectaculoasă a utilizării tehnologiei contactless consemnată începând din 2015. Plățile cu carduri contactless Visa au crescut de peste 20 de ori în 2015.

“România este una dintre piețele europene cu cel mai rapid ritm de adoptare a tehnologiei contactless în ultimii doi ani. Aproape una din cinci plăți efectuate cu carduri Visa în România este contactless, dublu față de nivelul de la începutul anului, ceea ce demonstrează utilitatea și beneficiile acestei tehnologii pentru consumatori, dar și pentru comercianți. Din acest motiv, Visa s-a angajat să contribuie la îmbunătățirea experienței de plată și lucrează împreună cu băncile și ceilalți parteneri la extinderea accesului la dispozitive de plată contactless, inclusiv dispozitive mobile și wearables”, a declarat Cătălin Crețu, director general pentru România, Croația, Malta și Slovenia în cadrul Visa Europe.

Rețeaua de acceptare a plăților contactless a ajuns în prezent la aproape 50% din numărul total de POS-uri din România.

La finalul trimestrului al treilea din 2016, existau 153.000 de terminale POS instalate la comercianții din România, potrivit datelor BNR, ceea ce înseamnă că numărul terminalelor contactless depășește 70.000. Toate terminalele de plăți nou instalate în prezent în Europa sunt contactless, obiectivul asumat fiind ca până în 2020 întreaga rețea europeană de POS-uri, inclusiv cea din România, să accepte astfel de plăți.

La nivel european, tendința de adoptare a plăților contactless este vizibilă nu doar la nivelul tinerilor, care sunt în mod natural mai înclinați să accepte noile tehnologii, ci în rândul tuturor categoriilor de vârstă. Cel mai ridicat ritm de creștere, de 64%, este consemnat în intervalul de vârstă 55-64 de ani, mai arată studiul Visa.

Totodată, există o corelație foarte strânsă între utilizarea curentă a tehnologiei contactless și interesul pentru utilizarea viitoare a plăților mobile. Comparativ cu utilizatorii de carduri non-contactless, persoanele care plătesc contactless sunt mult mai interesate de utilizarea dispozitivelor mobile pentru a efectua plăți contactless în magazine (52% dintre utilizatorii de carduri contactless vs. 32% dintre utilizatorii de carduri non-contactless).

“Magazinele fizice continuă să aibă un rol important, astfel că este vital să putem oferi soluții de plată rapide, cum este cazul tehnologiei contactless. Plata contactless își dovedește utilitatea mai ales în perioadele de vârf din timpul sărbătorilor de sfârşit de an, prin reducerea timpului de așteptare la casă și vânzări mai mari pentru comercianți”, a adăugat Cătălin Crețu.

44% dintre persoanele intervievate de Visa au declarat că utilizează aplicații mobile de plată în acest moment, în creștere de la 38% anul trecut. Aproape jumătate (46%) dintre respondenți au declarat că posibilitatea de a efectua plata cu telefonul mobil sau cu un dispozitiv mobil le facilitează procesul de achiziție.

Studiul Visa a relevat, de asemenea, că în majoritatea cazurilor procesul de achiziție a bunurilor de valoare mare implică atât magazine online, cât și fizice. Șapte din zece consumatori europeni merg într-un magazin fizic pentru a examina un produs pe care intenționează să-l achiziționeze online. Românii utilizează această tactică chiar mai frecvent, respectiv opt din zece cumpărători.

Deși vânzările online de cadouri de Crăciun au crescut semnificativ, magazinele fizice continuă să dețină un rol important, datorită dorinței clientului de a interacționa cu vânzătorii și de a avea contact direct cu produsul achiziționat, mai arată studiul.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: