Platforma SmartBill, integrare cu sistemul național e-Factura
Reading Time: 2 minutePlatforma SmartBill se integrează cu sistemul național de facturare electronică e-Factura. Astfel, orice utilizator SmartBill va avea acces la acest serviciu automat, înainte ca acesta să devină obligatoriu. Înrolarea și transmiterea de facturi prin e-Factura sunt momentan opționale, urmând să devină obligatorii pentru mai multe segmente de firme începând cu data de 1 iulie 2022 și pentru tot mediul de afaceri ulterior, nefiind încă stabilit un termen.
Strategie europeană
Proiectul e-Factura se înscrie în strategia europeană care vizează eliminarea birocrației la nivel european, digitalizarea relațiilor comerciale și eficientizarea procesului de colectare a impozitelor și taxelor. Un raport al Comisiei Europene arată că, anual, pe plan local, se pierd aproximativ 6 miliarde de euro , iar prin digitalizarea relației dintre autorități și mediul de business, aceste pierderi vor fi diminuate semnificativ. În prezent, proiectul demarat de Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală pentru implementarea facturii electronice în relația Business to Government este în fază de testare, dar pe măsură ce va fi extins ar trebui să devină vizibile efectele pozitive asupra economiei.
60.000 de clienți Smartbill
Așteptarea e ca utilizarea e-Factura să devină obligatorie în viitorul apropiat pentru toate entitățile emitente de facturi: firme, PFA-uri, dar și alte instituții. Astfel, toate facturile ar urma să fie înregistrate în sistemul național digital e-Factura, imediat după emitere, chiar înainte ca acestea să ajungă la clienți. Grație integrării realizate de SmartBill, acest proces va fi realizat automat pentru utilizatorii platformei, care sunt peste 60.000 și în continuă creștere.
În plus față de eficientizarea procesului de facturare prin digitalizare, un alt beneficiu al facturării electronice va fi că, în viitor, va contribui la debirocratizarea relațiilor comerciale, reducând în același timp în mod semnificativ utilizarea cantității de hârtie și diminuând amprenta activității economice asupra mediului.
Produse cu risc fiscal
ANAF a publicat la începutul acestui an proiectul care prevede lista produselor cu risc fiscal ridicat, comercializate în relația B2B, pentru care devine obligatorie transmiterea facturilor emise în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, conform OUG 130/2021.
Astfel, au fost stabilite cinci categorii de produse considerate cu risc fiscal ridicat, proiectul precizând pentru fiecare în parte motivațiile încadrării în această categorie.
Cele 5 categorii de produse sunt:
- Legume, fructe, rădăcini și tuberculi alimentari, alte plante comestibile
- Băuturi alcoolice
- Construcții noi
- Produse minerale (apa minerală naturală, nisip și pietriș)
Îmbrăcăminte și încălțăminte
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz