Business Companii Stiri Tech

Platforma de health tech Folk, disponibilă în România

19 mart. 2024 2 min

Platforma de health tech Folk, disponibilă în România

Reading Time: 2 minute

Folk este un startup tech creat de o echipă de co-fondatori cu experiență în zona de tehnologie, sănătate și e-commerce. CEO-ul companiei Folk este antreprenorul în serie Jan Vichr, unul dintre co-fondatorii Fashion Days (companie achiziționată de Naspers în 2011). Printre co-fondatorii Folk se numără Guido Axmann, Silviu Croitoru și Cristian Ducu, toți cu experiență în e-commerce și tech. De asemenea, din echipă mai face parte și Ranim Salame, care este Health Coach și absolventă a Institutului pentru Nutriție Integrativă din New York și a Facultății de Medicină și Farmacie din Craiova.

“Am lansat Folk cu viziunea să creăm un univers al prevenției prin care oferim utilizatorilor acces la produse de medicină personalizată și la servicii de health coaching. Vrem să îi sprijinim pe oameni să treacă de la abordarea tradițională a îngrijirii sănătății, axată pe tratarea bolilor, la o îngrijire proactivă și preventivă a sănătății, astfel încât să-și îngrijească sănătatea în mod activ, nu doar în momentul apariției unei probleme sau boli”, a declarat Jan Vichr, CEO și co-fondator Folk.

Finanțări de 3 milioane de euro

Proiectul Folk a început finanțat din surse proprii, iar fondatorii estimează că anul acesta vor atrage o investiție de tip seed round de cel puțin 3 milioane de euro. Acest capital de creștere va fi folosit pentru a dezvolta piața din România, pentru a gestiona expansiunea în alte țări și pentru dezvoltarea platformei și a produsului digital.

O comparație relevantă este aceea prin care observăm că majoritatea oamenilor își îngrijesc mai bine mașinile decât sănătatea, mergând la reviziile periodice pentru a preîntâmpina diverse probleme, spre deosebire de abordarea lor față de sănătate, unde intervin de obicei doar când apar probleme. Pentru a susține această viziune, am introdus produse prin care oamenii pot să își înțeleagă mai bine starea de sănătate prin diferite metode de măsurare a indicatorilor de sănătate, dar și prin accesul la health coaching care îi pot ajuta să înțeleagă cauzele potențiale ale problemelor și posibilele consecințe”, a declarat Silviu Croitoru, Chief Product Officer și co-fondator al companiei Folk.

Supersapiens și Oura

Unul dintre produsele comercializate pe platforma digitală Folk este Supersapiens – senzor de monitorizare continuă a glicemiei, teste „At-home” – peste 50 de teste ce pot fi efectuate în confortul propriei case, cu rezultatele primite pe email, dar și produse anterior greu accesibile. Printre acestea se află inelul Oura – tracker pentru somn și Biogena – brand de vitamine și suplimente.

Cui se adresează

Tipologiile principale de clienți Folk includ persoanele de peste 30 de ani, femei și bărbați. Alte segmente de clienți sunt persoanele care lucrează în medii stresante, pentru care performanța personală, somnul și alimentația sunt subiecte importante, și persoanele care doresc să slăbească și să-și îmbunătățească nutriția.

De asemenea, Folk se adresează clienților care frecventează sălile de sport sau practică sportul ocazional și doresc să înțeleagă mai bine ce le îmbunătățește performanțele sportive.

În plus, atleții sunt interesați să monitorizeze atent diverse aspecte cu ajutorul senzorului Supersapiens și al inelului Oura, dar și cu alte dispozitive pe care Folk le va introduce în ofertă în 2024.

În următoarea perioadă, fondatorii vor lansa proiectul Folk pe alte piețe regionale, vor dezvolta canale de B2B și o platformă de telehealth. Folk comercializează, de asemenea, The Change – Colostrum, un supliment produs în Elveția care acționează pentru a întări sistemul imunitar și sănătatea microbiomului intestinal, si Avea, o gamă de produse pentru îmbunătățirea longevității, a energiei și a stării de bine incluzând activatori de colagen, stabilizatori ai glicemiei și antioxidanți.

Array

Articole pe aceeași temă: