Plata online cu cardul în România. Cine câștigă, cine pierde, în această perioadă
Reading Time: < 1 minutPandemia de coronavirus, însoțită de prevederile Stării de Urgență, are consecințe diferite asupra diverselor ramuri ale economiei și comerțului. Dacă în domenii precum turism, entertainment și închirieri de mașini, plățile online cu cardul au scăzut cu 95%, respectiv 45%, în schimb la etail și utilități s-au înregistrat creșteri de 40%, arată statisticile PayU România, cel mai mare procesator de plăţi online de pe piaţa locală, parte a grupului Naspers (care deţine şi eMAG).
Pentru săptămâna 2-8 martie vs 9-15 martie, din statistica PayU mai rezultă că scăderi importante au fost înregistrate în zona fashion (-40%), precum și taxi (-30). În ceea ce privește zona de creștere a plăților online cu cardul, au mai avut de câștigat Asigurările (+35%), respectiv domeniul IT&C, cu 10%.
În linii mari, tendințele acestea s-au menținut și pentru perioada 9-15 martie vs 16-22 martie. Astfel, dacă în zona de entertainemnt, plățile au scăzut cu 95%, pe domeniul travel a fost o scădere de 75% iar la închirieri de mașini, -45%. Pe partea de creștere, Etail-ul s-a menținut în top cu 50%, fiind urmat de comenzi de mâncare (50%, home&deco (30%), respectiv asigurări și utilități (20%, respectiv 15%).
După cum ne-au precizat reprezentanții PayU, încep să se vada scăderi si la unii comercianți care înregistraseră creșteri, în prima parte a lunii martie, pentru că apar la companiile de curierat probleme în ceea ce privește fluxul mare de transporturi.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz