Tech Stiri

Planurile Huawei pentru piața din România în 2020

4 feb. 2020 2 min

Planurile Huawei pentru piața din România în 2020

Reading Time: 2 minute

Deși smartphone-urile rămân în centrul ecosistemului Huawei, compania va accelera în 2020 pe celelalte segmente de produse, urmând să lanseze inclusiv smart TV-uri pe piața din România, a declarat Whisky Wangwei, noul Country Manager al Huawei Consumer Business Group.

„În decembrie am înregistrat o cotă de piață de 30% pe piața smartphone-urile din România și ocupăm poziția a doua în opțiunile consumatorilor. Suntem lideri la tablete și ne vom concentra tot mai mult în acest an pe zona de smartwatch, iar spre finalul anului vrem să aducem smart TV-uri”, a arătat Whisky Wangwei. Printre noutățile ce vor fi lansate în acest an în România se numără și Huawei Mate X, smartphone-ul pliabil al companiei.

Whisky Wangwei spune că Huawei va continua strategia de dezvoltare 1+8+n, în care smartphone-ul este în centru (1), urmat de tablete, smartwatch-uri, PC-uri, căști fără fir, smart TV, boxe inteligente, ochelari de realitate augmentată și zona de conducere autonomă (8), al treilea nivel fiind reprezentat de celelalte produse din zona de mobile office, smart home, divertisment, transporturi și fitness& health (n).

Compania a vândut 1,9 milioane de PC-uri în 2019, ajungând la o creștere de 21.4%, în timp ce tabletele au înregistrat o creștere de 10%, cu 10 milioane de unități expediate. Accesoriile Huawei au crescut cu 272%, până la 14.6 milioane unități expediate, în timp ce cea mai mare creștere se observă în rândul echipamentelor de mobile broadband, cu 8 milioane de unități expediate (+400%).

Huawei a lansat oficial în ianuarie noul smartphone vârf de gamă Mate 30 Pro, primul care nu beneficiază de produsele Google (Play Store, Maps, Gmail etc.), deși rulează sistemul de operare Android 10. Compania a avut o campanie de precomandă în perioada 15 – 29 ianuarie pentru 100 de unități, dar a primit peste 700 de precomenzi.

Pentru a suplini lipsa unor aplicații disponibile în Play Store, compania chineză a pornit de anul trecut dezvoltarea în forță a propriului magazin de aplicații, Huawei App Gallery. După anunțul guvernului SUA prin care companiile americane, deci inclusiv Google, nu mai puteau colabora comercial cu Huawei, compania din China a alocat 3.000 de dezvoltatori software pentru App Gallery.

„Atât la nivel global, cât și în România, HUAWEI App Gallery a avut parte în ultimele luni un progres impresionant. În România au fost înregistrare peste 7 milioane de download-uri ale aplicațiilor din Huawei App Gallery și asta doar în ultimele 3 luni”, a spus Ciprian Mirea, Head of Trade Marketing & Ecosystem Business Development la Huawei Consumer Business Group.

Deja, peste 20.000 de aplicații globale sunt disponibile în magazinul de aplicații Huawei, inclusiv peste 40 din România. Printre acestea se numără aplicațiile de banking Banca Transilvania, BCR și Pago, urmând ca în viitorul apropiat să fie incluse și cele ale ING, BRD și Raiffeisen Bank. Pe zona de hărți, compania are un parteneriat cu TomTom, disponibil deocamdată pentru dezvoltatorii de aplicații, dar spre finalul lui 2019 va apărea și o aplicație de hărți pentru utilizatori.

În România sunt, în acest moment, 3.8 milioane de utilizatori activi de produse Huawei și Honor, iar 1,5 milioane dintre aceștia sunt înregistrați în Huawei ID și 1,1 milioane de utilizatori folosesc Huawei App Gallery.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: