Planuri ambitioase in retailul de moda
Reading Time: 3 minuteRetailerul de moda LC Waikiki, prezent pe piata romaneasca cu 14 magazine, va mai deschide inca patru unitati anul acesta, dintre care un magazin in Constanta si unul in Oradea.
Investitia totala pentru deschiderea unui magazin este de aproximativ 1,5 milioane de dolari.
Brandul LC Waikiki a fost lansat in Franta in 1985 si a intrat pe piata globala de retail dupa ce a devenit brand turcesc. Primul magazin din Romania a fost deschis in 2009, iar pe plan international, compania si-a stabilit drept obiectiv sa devina unul dintre primele trei cele mai de succes branduri de retail de moda din Europa.
500 de magazine in Turcia si 1000 in toata lumea
Planul LC Waikiki este sa devina un brand global in 2023 si sa ajunga la o cifra de afaceri la nivel global de 6 miliarde de dolari cu 1.000 de magazine peste hotare, si 4 miliarde de dolari la nivel local, cu 500 de magazine deschise in Turcia.
LC Waikiki, parte din LC Waikiki Retail Magazacilik AS din anul 1997, este lider de piata in Turcia. In prezent, marca este prezenta in 25 de tari, cu 530 de magazine. In Turcia sunt 392 de magazine si 137 se afla peste hotare, oferind locuri de munca pentru 25.500 de oameni. Compania a crescut investitiile cu 25% incepand cu anul 2009, cand a deschis pentru prima data un magazin international, in Romania.
Anul trecut, retailerul a vandut un total de 240.3 milioane de produse, iar in ultimii 5 ani au fost vandute peste 891.5 milioane de produse LC Waikiki.
Cifra de afaceri in anul 2014 a companiei LC Waikiki a fost de 2,53 miliarde de dolari, iar obiectivul cifrei de afaceri pentru anul 2015 este de 2,7 miliarde (in Turcia, international si din vanzarile online).
Cifra de afaceri a companiei in Romania, unde in afara de cele 14 magazine, exista un sediu central si un sediu logistic, s-a ridicat la 20,5 milioane de dolari in 2014.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi in Romania este de 22 de dolari si conţine 2,1 produse.
In perioada urmatoare, LC Waikiki intentioneaza sa creasca numarul angajatilor din Romania de la 300 la 400, iar numarul de magazine sa ajunga pana la sfarsitul anului de la 14 la 18.
“Regiunea Balcanica are o importanta majora pentru Turcia pentru ca reprezinta o poarta de deschidere catre Europa de Vest, dar si datorita legaturilor culturale si umane. Romania are o importanta aparte pentru noi deoarece este prima tara prin intermediul careia ne-am deschis catre lume in 2009. Cu puterea ce deriva din valorile noastre, vom continua investitiile internationale in Romania, in Balcani si in diferite regiuni ale lumii, cu scopul de a fi unul dintre brandurile globale ale Turciei”, a declarat Yenal Gökyıldırım, LC Waikiki Retail Managing Director.
Compania este pozitionata ca lider de piata si in Kosovo, Bosnia si Hertegovina, Macedonia, Albania si Bulgaria.
Conform unei cercetari facute de Ipsos KMG la fiecare 6 luni, LC Waikiki este liderul sectorului de retailing ready to wear din Turcia din 2004. Este cel mai bine vandut brand din toate segmentele si, conform datelor din 2014, cota de piata de piata este de 18%. Suma cotelor de piata ale primilor 9 competitori dupa LC Waikiki este de 14%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz