Planul Renault de reducere a costurilor cu 2 mld. euro stopează extinderea capacității de producție la Mioveni
Reading Time: 3 minuteGroupe Renault a adoptat un plan de transformare care are drept scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a trei ani și reorganizarea activității grupului la nivel global, care va duce la concedierea a aproape 14.600 de angajați.
Printre măsurile de optimizare a producției, estimate să aducă economii de aproximativ 650 de milioane de euro, se numără și suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, alături de adaptarea capacităților de producție în Rusia, și o analiză privind raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume. Dacia a reluat pe 4 mai producția pe toată platforma industrială de la Mioveni.
Proiectul de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii.
În Franța, grupul Renault va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată. Președintele francez Emmanuel Macron a anunțat, de altfel, un pachet de asistență de 8,8 miliarde de euro pentru industria auto franceză, afectată serios de pandemia de COVID-19.
Potrivit lui Macron, circa 400.000 de automobile blochează fabricile și parcările producătorilor auto fiindcă nu au putut fi vândute, după ce vânzările au scăzut cu 80% față de anul trecut.
Renault face parte alături de Nissan și Mitsubishi din cea mai mare alianță auto la nivel global, însă și Nissan a avut probleme mari în ultima perioadă, înregistrând pentru prima oară pierderi anuale. Compania japonezp a anunțat, de altfel, că va reduce capacitatea de producție cu 20% și va închide uzina sa din Barcelona.
Iată ce economii speră să realizeze Renault prin planul de transformare:
800 de milioane de euro prin îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței Renault-Nissan:
- Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței.
- Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.
650 de milioane de euro din optimizarea producției
- Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
- Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie
- Dimensionarea corectă a capacităților industriale prin:
- Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024.
- Ajustarea numărului de angajați din producție.
- Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume.
- În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale:
- Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.
- Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110.
- În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi.
- La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.
700 milioane de euro prin eficiența sporită a funcțiilor suport
- Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc.
Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor
Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe:
- O parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa.
- Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză.
Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde de euro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz