Pizza, burgerii și shaorma sunt de departe mâncărurile preferate de români, după cum arată un studiu Bookingham, prezentat marți presei.
Pe primul loc în topul celor mai iubite mâncăruri ale românilor se află pizza, cu mai bine de 3 milioane de căutări în 2022. Preparatul își păstrează locul în fruntea clasamentului încă de acum 4 ani, fiind și favoritul românilor în pandemie.
Al doilea cel mai iubit fast food al românilor e burgerul, cu peste de 1 milion de căutări anul trecut. Fiind o cerere atât de mare, pe lângă lanțurile americane renumite pentru burgerii lor, și restaurantele cu specific internațional au adăugat acest fel de mâncare în meniu. Clasicul burger e în prezent reinterpretat în mii de feluri în România: de la chiftelele din vită, pui sau curcan, la cele din conopidă, ciuperci sau tofu (pentru vegani și vegetarieni), cu diverse toppinguri de legume și sosuri.
Pe locul al treilea se află shaorma, care a fost cu 52% mai căutată decât cu un an în urmă. Fast food-ul arăbesc a detronat sushi-ul, care ocupa locul al treilea în topul mâncărurilor preferate ale românilor în 2021. Cu toate acestea, bucătăria asiatică rămâne la mare căutare printre noi.
Sushi se clasează pe locul al patrulea în top, cu peste 660,000 de căutări – asta înseamnă cu 20% mai mult decât în anul anterior. Și interesul pentru noodles a crescut cu 12% – un alt fast food care întărește ideea că românilor le place mâncarea asiatică. În top se află și un reprezentant din bucătăria turcească: kebabul. Acesta prezintă cea mai mare creștere procentuală – cu 56% mai mult față de anul trecut.
Totuși, există și un trend ascendent al românilor care preferă un stil de viață sănătos. Asta ne arată cele peste 57,000 de căutări pentru salată, cu 8% mai mult decât în anul anterior. Chiar și așa, alternativa aceasta mai sănătoasă e la coada clasamentului.
Potrivti studiului, Glovo a crescut cu 24% anul trecut, ajungând la aproape 1 milion și jumătate de căutări. Asta se explică prin faptul că în februarie, cei de la Glovo au cumpărat Foodpanda – competiția lor principală.
Potrivit studiului, căutările pe McDonald’s au crescut cu 25%, comparativ cu doar 1% pentru rivalii de la KFC. Interesul ridicat al românilor pentru fast food e evident și prin prisma lanțurilor nou deschise din țară. Popeyes a apărut în anii ‘70 în Louisiana și a devenit cunoscut pentru puiul crocant, cartofii prăjiți și… orice e deep fried. Primul Popeyes s-a deschis în București în 2022 și n-a durat mult până să intre în radarul românilor. Cu 613% mai mulți au căutat brandul american, față de anul anterior.
Pentru studiul de față, echipa platformei de rezervări online Bookingham a analizat trendurile de căutare ale românilor în 2021-2022 în materie de preparate, aplicații de food delivery și branduri de fast food. Datele au fost extrase cu ajutorul Keyword Planner, atât pentru studiul de față, cât și pentru studiul anterior din 2019-2020. Au fost analizate atât cuvintele și frazele folosite de români, cât și numărul total de căutări pe food delivery, în română și engleză.
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…
E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…
În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…
Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…
OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, și TAROM, compania națională de transport aerian a…
Fabrica de Vacanțe, parte a Grupului Aerotravel, lansează cea mai așteptată campanie a anului, Black Friday 2024, cu reduceri de…