Interviuri

Piața stomatologică în transformare. Daniel Caragea despre tehnologie și tendințe

Reading Time: 7 minute

Cu o expertiză solidă acumulată în decursul a peste 10 ani petrecuți în mediul corporatist, Daniel Caragea a navigat prin complexitatea organizațiilor mari, de unde a preluat know-how despre eficiența și durabilitatea acestora. Cu un apetit pentru provocări și dorința de a-și croi propriul drum, acum 10 ani, a luat o decizie curajoasă: să se desprindă și să își construiască propriul business în lumea stomatologiei. Astfel a luat naștere Dental Excellence – Centrul de Implantologie și Estetică Dentară, sub îndrumarea sa strategică și alături de partenera sa de viață, care îi este și asociat în afacere, fiind medic coordonator al centrului, cu o experiență impresionantă de peste 20 de ani în domeniu.

În calitate de Director Executiv al clinicii, Daniel Caragea conduce activ și implicat businessul care a atins o cifra de afaceri de 8 milioane de lei. Își canalizează energia și cunoștințele pentru a asigura o experiență remarcabilă fiecărui pacient. 

Daniel Caragea și echipa sa demonstrează că drumul spre excelență în stomatologie poate fi și captivant și profitabil.

Cum ați integrat tehnologia în clinica stomatologică pe care o conduceți și cum a contribuit aceasta la eficiența serviciilor?

Tehnologia este parte din stomatologia modernă. Ne este clar la acest moment că nu se poate face stomatologie de calitate fără tehnologiile care au apărut în ultimii ani și care au ridicat foarte mult standardul serviciilor pe care le prestăm în medicina dentară.

Poate ne întrebăm despre ce tehnologii, despre ce aparaturi este vorba. Practic, începând de la punctul inițial în care intră pacientul în clinică, noi trebuie să facem o evaluare a situației dentare. Până la apariția acestor tehnologii se foloseau doar mijloacele clasice: medicul să uită în gura pacientului și vedea ce dinți mai are, ce lipsește, ce trebuie tratat. Din păcate, medicul nu poate vedea mai departe de ce se poate observa cu ochiul liber, nu poate vedea ce este sub gingie, cum este osul, și atunci avem nevoie de aceste investigații radiologice care ne arată poziția dinților în os, ne arată situația canalelor dentare, ne arată situația osului care susține sau nu mai susține dinții. Cu ajutorul acestor investigații propunem o soluție optimă de tratament , personalizată pentru fiecare pacient. Astfel diminuăm riscurile de pierdere a dinților și creștem durabilitatea în timp a tratamentelor.

Avem tehnologii moderne care ne ajută în toate specializările și pot să enumăr laserul dentar cu ajutorul căruia intervențiile sunt mai rapide, minim invazive, nedureroase, dar și eficiente, microscopul endodontic care oferă medicului endodont o precizie vizuală de 400 de ori mai mare decât ochiul liber, centrifuga PRF/PRP cu ajutorul căreia oferim terapii de ultimă generație care stimulează vindecarea în diferite proceduri chirurgicale și orto-maxilo-faciale, Cad/Cam care este o tehnologie computerizată de proiectare, modelare și control al lucrărilor protetice și Siteme de implanturi dentare fast & fixed care permit pacienților edentați total să aibă dinți ficși în doar 24 de ore.

Ați efectuat un studiu de piață independent pentru a înțelege nevoile și preferințele pacienților. Ce rezultate relevante ați obținut?

Am comandat un studiu de piață, care a fost realizat de către AHA Moments, cu scopul de a investiga obiceiurile românilor privind vizita la stomatolog și potenţialul implantului dentar în rândul persoanelor cu dinţi lipsă.

În primul rând, am vrut să înțelegem care sunt preocupările pacienților, dacă își conștientizează nevoile stomatologice, în ce măsură există o prevenție și care este nevoia pe partea de implantologie. Am urmărit să identificăm ce este important când un pacient alege o clinică stomatologică sau un cabinet, care sunt criteriile de decizie.

În linii mari, ne-am validat lucrurile pe care le știam. Zona de prevenție încă mai poate fi îmbunătățită destul de mult în țara noastră, pentru că venim dintr-un sistem în care nu a existat vizita recurentă la medicul stomatolog. Din fericire oamenii au început să citească, să se informeze, însă nu am reușit decât într-o mică parte să căpătăm acest obicei de a merge din șase în șase luni la dentist, lucru care până la urmă ar rezolva multe din situațiile complexe pe care le avem de tratat.

Surprinzător a fost faptul că peste jumătate dintre pacienți au dinți lipsă. Nu neapărat că nu mai au deloc dinți, dar sunt situații în care un dinte a fost scos și nu s-a intervenit imediat cu un implant dentar. Poate că nevoia de înlocuire a dinților extrași nu a fost tot timpul conștientizată, dar pacienții sunt mult mai informați acum și își doresc să rezolve situația dinților lipsă.

Studiul ne-a relevat și că principalul criteriu de alegere a unei clinici dentare sau a unui cabinet este competența medicului stomatolog. Este evident pentru toată lumea că un medic care are o experiență îndelungată, o experiență vastă, mai ales în zona aceasta complexă de implantologie, de lucrări dentare fixe, are un atu atunci când pacientul face alegerea în privința locului în care urmează să se trateze. Apoi contează foarte mult și materialele cu care se lucrează, cu ce aparatură se lucrează, dacă tratamentele sunt în pas cu cu stomatologia modernă, sau pur și simplu sunt niște tratamente clasice cu niște materiale care se foloseau cu mult timp în urmă. Pacienții sunt interesați de ce este modern în stomatologie.

În plus, pacienții au de făcut alegerea între un cabinet stomatologic și o clinică stomatologică. Practic, un cabinet stomatologic poate să-ți ofere o gamă restrânsă de servicii, dar poate avea avantajul să fie aproape de casă, de exemplu. O clinică stomatologică îți oferă toată gama de servicii, exact așa cum și noi la Dental Excellence oferim toată gama de servicii, începând de la diagnosticare, de la partea de radiologie, până la toate specializările stomatolgice, de la tratamente simple până la cele mai complexe.

Pacienții caută o clinică stomatologică, pentru că nu trebuie să meargă în mai multe locuri ca să-și rezolve problemele și, cel mai important, pentru că le oferă o garanție. Apoi pacienții caută transparență în privința costurilor, a etapelor de tratament și a materialelor folosite. De asemenea pacienții caută garanția obținerii rezultatului, care se traduce prin faptul că medicii de specialități diferite vor respecta planul de tratament stabilit încă de la început. Acestul lucru nu se întâmplă în situația unui cabinet, unde e mai complicat să faci un volum mare de muncă administrativă, să faci un plan de tratament, poate n-ai o radiografie, poate nu ai specialiști pe toate zonele stomatologiei. Astfel, apare diferența aceasta între „nu se poate face” și „nu se poate face în cabinetul respectiv” pentru că nu există materialele și aparatura necesare sau nu există medic cu o anumită specializare.

Care sunt cele mai mari provocări pe care le întâmpinați în gestionarea unei clinici stomatologice în contextul actual al pieței?

Cea mai importantă provocare pe care o avem la acest moment este transformarea clinicii într-o organizație medicală mai mare, care poată să deservească un număr mai mare de pacienți, mărirea departamentului care se ocupă de comunicarea cu pacienții, la un standard chiar mai specializat decât până acum.

De exemplu, pentru un pacient care are nevoie de implanturi, avem o persoană dedicată în clinică, care înțelege foarte bine zona de implantologie și care comunică și ajută pacientul să-și rezolve toată partea de planificare a tratamentului și de organizare a deplasării, chiar și pentru pacienții care vin din afara țării. Sunt lucruri care țin de zona administrativă și nu atât de mult de zona medicală.

Calitatea serviciilor a primat și va prima în continuare în clinica noastră – oferim excelență în stomatologie, așa cum o spune și numele clinicii, însă este importantă și zona aceasta de suport, de oferire a tuturor condițiilor pentru accesul cât mai ușor al pacientului la tratament. Și aici discutăm, cum spuneam mai devreme, de comunicare, de a ajuta pacientul să obțină o finanțare, chiar aici în cadrul clinicii, fără să se mai deplaseze la bancă, de a ajuta pacientul să aibă acces la cazare sau să aibă un transfer ușor de la aeroport la clinică, atunci când vine direct pentru tratament. Toate aceste detalii contează foarte mult pentru pacient, iar obiectivul nostru este să oferim cele mai bune condiții pentru accesul ușor la tratament al pacientului.

Empatia față de pacient este foarte importantă. Noi trebuie să înțelegem nu numai situația medicală în care se află pacientul, posibilitățile lui financiare de a rezolva această situație, ci trebuie să îl înțelegem ca om, să înțelegem ce este important pentru el. Bineînțeles să-i oferim, în primul rând, o soluție medicală, dar să îl susținem din toate punctele de vedere, pentru că ne pasă de pacient.

Care sunt cele mai importante trenduri sau schimbări pe care le observați în comportamentul și așteptările pacienților în domeniul stomatologiei?

În general, trendul din stomatologie urmează trendul pe care îl vedem în medicină, care există atât în România, cât și la nivel global, în toate țările civilizate. Oamenii încep să acorde din ce în ce mai multă atenție la aspectele care țin de viața lor personală, iar sănătatea este pe unul dintre primele locuri. Ca atare, toată lumea se așteaptă la dezvoltare în privința sănătății, iar stomatologia nu face decât să urmeze acest trend.

Nivelul de trai și așteptările oamenilor cresc. Poate chiar într-un ritm mai accelerat după pandemie, perioadă în care oamenii au mai acumulat anumite frustrări, anumite nemulțumiri. Și atunci, practic, această creștere a așteptărilor și a nivelului de trai se reflectă în viața lor zilnică.

Dacă acum 10 ani prioritățile erau axate mai mult spre zona materială (achiziția unei mașini, a unui telefon mobil performant), acum oamenii valorizează din ce în ce mai mult aspectele care țin de zona personală și printre altele pun mai mult accentul pe sănătate. În lipsa dinților nu putem atinge o stare de bine. Cum poți să mergi într-o vacanță dacă nu poți să mănânci? Nu putem ignora sănătatea orală, pentru că ea se leagă de toate aspectele importante ale vieții noastre. Și atunci comportamentul oamenilor este în această direcție de a face lucruri pentru ei, de a fi atenți la sănătatea și la bunăstarea lor.

Cum vedeți evoluția industriei stomatologice în următorii cinci ani?

Tendința pieței stomatologice este de a se consolida. Adică, de unde acum 15 ani aveam o piață formată doar din cabinete stomatologice, treptat anumite clinici s-au dezvoltat și consider că va continua această consolidare. Însă, de asemenea, și cabinetele individuale vor avea pacienții lor și asta ne va duce la o situație destul de bună la nivel de țară. Serviciile stomatologice vor deveni accesibile pentru toată lumea, indiferent de nivelul de venituri la care se situează fiecare om.

Piața se va segmenta în jucători medii și mari reprezentați de clinici sau lanțuri de clinici și foarte mulți jucători mici – cabinetele de proximitate. Pacienții îți vor conștientiza din ce în ce mai mult nevoile de tratament, iar accesul la soluții medicale de foarte bună calitate va fi din ce în ca mai ușor.

Team

Recent Posts

Hanwha își deschide filială în România pentru a livra vehicule armatei naționale

Hanwha Aerospace România și-a luat angajamentul să sprijine modernizarea Fortelor Armate ale României și să contribuie la întărirea flancului estic…

9 minute ago

Rezident, creștere de peste 50% în 2024 din închirierea apartamentelor în regim hotelier

Rezident, rețeaua de apartamente de închiriat în regim hotelier din București, Predeal, Constanța, Eforie Nord și camere duble la Corbu,…

11 minute ago

Numărul autorizațiilor de construire din București s-a redus la jumătate, iar suprafața utilă a scăzut cu 62% în ultimii trei ani

Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…

o oră ago

Părinții din mediul rural consideră că uneori e nevoie să bați copiii pentru a-i educa

World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…

2 ore ago

Gabriel Ghiță, Mastercard: Personalizare cu ajutorul datelor

Cu un ecosistem de soluții construit pe date și insight-uri relevante desprinse din nevoile consumatorilor, Mastercard oferă un mediu digital…

2 ore ago

Mercedes și E.ON colaborează pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru clienții business

Mercedes-Benz Vans CEE (Zona Europa Centrală și de Est) începe o călătorie ambițioasă de a redefini strategia vehiculelor electrice în…

3 ore ago