Stiri Business

Piața sistemelor de acces automat din România a ajuns la 67 mil. euro

2 feb. 2022 2 min

Piața sistemelor de acces automat din România a ajuns la 67 mil. euro

Reading Time: 2 minute

Piața locală a sistemelor de acces automat este o piață moderat concentrată, în care primii zece jucători cumulează aproximativ două treimi din totalul vânzărilor, iar jumătate dintre companiile de top sunt companii românești, conform primului studiu pe acest sector desfășurat de agenția de cercetare MKOR Consulting.

În România, valoarea totală a pieței sistemelor de acces automat este estimată la aproximativ 67 de milioane de euro (334,6 milioane de lei). Sectorul nerezidențial are cea mai mare contribuție, de aproximativ 72%, fiind reprezentat preponderent de segmentul comercial (clădiri comerciale și de birouri, HoReCa) și segmentul industrial și logistic.

Liderul pieței este grupul german Hormann, care deține o cotă de aproape 18% din total, fiind urmat de grupul Assa Abloy, RTH Proconstruct, Kadra Tech și Geze Romania.

La nivel de categorii de produse, aproximativ jumătate din piață este reprezentată de soluțiile de acces industrial și sisteme de andocare (38%) și de ușile automate (17%). Oferta de produse este variată, cu peste 40 de mărci între care se regăsesc branduri ale producătorilor reprezentativi la nivel european.

Sectorul construcțiilor de clădiri rezidențiale și nerezidențiale este principalul factor ce influențează evoluția pieței pentru sisteme de acces automat, fie că este vorba despre construcții noi, reparații capitale, modernizări sau despre cele mai noi tendințe de reconversie a spațiilor construite, accelerată de pandemia de Covid.

Piața soluțiilor de acces automat din România se va menține pe un trend ascendent în următorii ani, însă cu un ritm de creștere mai lent față de anii anteriori. Astfel, estimările arată că până în 2024 acest sector va atinge aproximativ 459 milioane lei, cu 37% mai mult față de 2020.

Studiul a fost realizat de compania de cercetare MKOR Consulting în perioada octombrie – decembrie 2021, utilizând o metodologie complexă de extragere, analiză și validare a datelor: cercetarea datelor secundare, interviuri structurate cu experți și reprezentanți ai pieței țintă pentru sisteme de acces automat și interviuri structurate cu jucători de top din piața analizată.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: