Stiri

Piața Sfântul Gheorghe din Timișoara a fost curățată de Kärcher

Reading Time: 2 minute

Piața Sfântul Gheorghe din Timișoara reprezintă un colț de istorie ce se întinde încă din anul 1323, când a fost atestată pentru prima dată existența Bisericii Sfântul Gheorghe în acest loc. Cu rădăcini adânc înfipte în cultura și tradiția locală, piața a devenit un punct de referință pentru comunitatea timișoreană.

Astăzi, în Piața Sfântul Gheorghe se pot admira statuia Sfântului Gheorghe și ruinele vechii biserici, ambele mărturii ale bogatei sale istorii. Cu trecerea timpului, acestea au suferit degradări, iar pentru a reda strălucirea acestui loc emblematic, Kärcher România a demarat un proiect amplu de curățare. Echipa Kärcher a efectuat curățarea pavajului, a scărilor și a pereților din beton înconjurători, aducându-și contribuția la revitalizarea și conservarea acestui colț de patrimoniu cultural. Această activitate întreprinsă de Kärcher este un omagiu adus istoriei și valorilor culturale care definesc această minunată comunitate.

În timpul conferinței de presă pentru inaugurarea proiectului de curățare a Pieței Sfântul Gheorghe, primarul orașului Timișoara, Dominic Fritz, a declarat: „Anul Capitalei Culturale creează punți de colaborare, iar această deschidere a mediului privat față de Timișoara este o dovadă importantă de încredere în viziunea noastră și în programul Capitală Europeană a Culturii. Suntem onorați să avem Kärcher ca partener în acest proiect de curățare a Pieței Sfântul Gheorghe, care este una dintre piețele vechi ale Timișoarei. Acest parteneriat ilustrează importanța responsabilității noastre comune în păstrarea patrimoniului istoric, iar de rezultate se vor bucura atât timișorenii, cât și turiștii.”

„Acest proiect de restaurare și curățare este o componentă a angajamentului nostru de responsabilitate socială. Ne implicăm în proiecte culturale care aduc valoare comunităților și promovăm dezvoltarea durabilă. Suntem mândri că am putut să aducem această expertiză în Timișoara, un oraș cu o însemnătate specială pentru noi toți. Timișoara este cunoscută nu doar pentru istoria sa bogată, ci și pentru faptul că este Capitală Europeană a Culturii în acest an. Ne bucurăm că putem contribui la păstrarea frumuseții acestui oraș, într-un moment atât de semnificativ. Considerăm că acest proiect va aduce beneficii comunității, prin revitalizarea și conservarea monumentelor, participând în acest mod la păstrarea patrimoniului cultural local”, afirmă Monica Iavorschi, CEO Kärcher România.

Tehnologie avansată și expertiză

Echipa Kärcher România a readus strălucirea inițială a Pieței Sfântul Gheorghe folosind cele mai moderne tehnologii de curățare. Procesul a inclus testarea echipamentelor și tehnologiilor de curățare pentru fiecare element al pieței, iar lista finală de echipamente Kärcher folosite în cadrul acestui proiect a fost determinată în urma acestei evaluări.


Tehnologia de curățare cu gheață carbonică a fost folosită pentru a îndepărta depunerile superficiale de pe statuia din piață, asigurând o curățare delicată. Pentru travertinul din alveole, s-a folosit tehnologia de aspirare profesională și curățare cu abur pentru a extrage murdăria. În zonele sensibile ale soclului și în zonele cu lipitură de material, s-a preferat utilizarea aspiratorului de curățare cu abur pentru a evita deteriorarea materialului litic. Statuia a fost apoi spălată cu apă la presiune scăzută pentru a proteja patina bronzului, folosind un aparat profesional de curățare cu înaltă presiune Kärcher.

Aceste tehnologii au fost extinse și pentru curățarea treptelor de acces din dale de andezit, a pereților laterali din beton armat cu urme de graffiti și a pavajului din plăci ceramice și andezit. Toate aceste operațiuni au fost efectuate cu atenție de specialiștii Kärcher, utilizând tehnici delicate pentru a conserva integritatea monumentului.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Proiectul românesc VR ce redă încrederea în umanitate, selectat la Geneva Digital Market 2024

Printre cele 15 proiecte inovatoare din întreaga lume selectate în acest an la Geneva Digital Market, în cadrul XR Coproduction…

o oră ago

DIGI s-a lansat și în Portugalia cu prețuri foarte mici. Se pregătește lansarea din Belgia

Din 4 noiembrie, DIGI inaugurează operațiunile comerciale în Portugalia cu o gamă extinsă de servicii dedicate utilizatorilor persoane fizice: internet…

o oră ago

KUBIS anunță consolidarea echipei prin numirea lui Andrei Nica, Executive Creative Director, și a Biancăi Naumovici, Client Service Director

Agenția independentă de publicitate KUBIS și-a întărit departamentele de creație, respectiv client service, prin numirea lui Andrei Nica în funcția…

2 ore ago

Irina Ricciardi, consultant de imagine: „Au început să rezoneze cu mesajul meu antreprenorii care conștientizează importanța imaginii lor personale pentru business-ul lor”

La scurt timp după ce a absolvit cursurile Institutului European de Design din Milano și ale unei academii de profil,…

3 ore ago

Efectul Black Friday: „Anul trecut, stocul pregătit pentru produsul-vedetă s-a epuizat în 5 minute”

După câteva luni de pregătiri, care debutează în luna august, Karla Balint, fondatoarea KA&MA Trading, și echipa ei erau pregătiți…

5 ore ago

Filmele de festival în cinematografe în cadrul Mastercard Festival Selection

Între 14 și 17 noiembrie, Mastercard întinde covorul roșu la cinema Victoria din Cluj-Napoca pentru a oferi cinefililor oportunitatea de…

17 ore ago