Piata muncii si social media
Reading Time: < 1 minutGrupul Adecco a lansat astazi “Work Trends 2015”, un studiu care arata cum se folosesc de social media cei aflati in cautarea unui loc de munca, dar si angajatorii
Cea mai importanta concluzie a studiului este ca rolul retelelor sociale in procesul de cautare a unui loc de munca, dar si in cel de recrutare a devenit tot mai important, iar potentialii angajati folosesc tot mai des dispozitivele mobile pentru cautarea noilor oportunitati in cariera. Daca la nivel global, LinkedIn este cea mai populara platforma folosita in scop profesional, fiind utilizata de 61% dintre angajatori si de 34% dintre candidati, Facebook este reteaua preferata pentru activitati sociale si pentru branding personal. In cazul celor care cauta un loc de munca, probabilitatea de angajare creste odata cu numarul retelelor pe care sunt activi: daca sunt activi pe o retea sociala, au sanse de 16% sa fie contactati de un angajator, in timp ce, daca sunt prezent pe cinci retele globale cresc sansele pana la 46%, mai arata rezultatele studiului.
In cazul angajatilor din Romania, acestia au raspuns in proportie de 93,5% ca folosesc Facebook pentru a trimite CV-uri catre potentiali angajatori. Procentul scade la 44% in cazul retelei LinkedIn. Cand vine vorba despre formarea unei retele profesioniste, Facebook conteaza pentru 74,9%, in timp ce in cazul LinkedIn procentul este de 44,5%. Mai mult, peste 75% dintre respondentii din tara au precizat ca folosesc reteaua de socializare fondata de Mark Zuckerberg pentru cautarea locurilor de munca, in timp ce pentru LinkedIn procentul scade la 43,4%. Folosirea excesiva a mediului online este o caracteristica a tarilor din Europa Centrala si de Est. Est europenii au declarat ca, in proportie de 83% folosesc internetul pentru a cauta un job, cu 8% mai mult decat restul Europei si cu 9 procente mai mult decat Asia.
Foto: Dreamstime
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz