Piața locală de outsourcing, 800 milioane euro în 2019
Reading Time: 2 minutePiața locală de Business Process Outsourcing (BPO) a ajuns, în 2019, la aproximativ 800 de milioane de euro, înregistrând o creștere cu 8% comparativ cu anul precedent, potrivit estimărilor CGS România.
Țara noastră înregistrează una dintre cele mai ridicate rate de retenție a personalului pe piața globală de outsourcing, cu o rată de rotație a personalului de aproximativ 35% pe an, în timp ce în țări precum SUA, Filipine sau India procentele sunt cuprinse între 80% și chiar 110%.
Creșterea valorii pieței de BPO este explicată pe marginea interesului pe care companiile străine îl manifestă față de externalizarea serviciilor pe piața autohtonă datorită potențialului uman și tehnologic ridicat oferit de România.
“Dacă în urmă cu 15 ani România nu exista pe harta internațională a outsourcing-ului, iar acum 5 ani se regăsea încă pe lista celor mai ieftine țări în ceea ce privește externalizarea proceselor de business, astăzi lucrurile arată diferit. Astfel, piața locală este preferată de către companiile multinaționale, mai ales datorită nivelului crescut de educație al angajaților din industrie și posibilității acestora de a susține proiecte complexe”, a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager, CGS România.
În momentul actual, pe piața locală, cel mai mare volum de proiecte provine de la companii din industria de telecomunicații și IT&C, mai ales din SUA. Raportat la zonele geografice din România în care este concentrată piața de BPO, București se află pe primul loc, urmat în clasament de Brașov, Cluj Napoca, Iași și Sibiu.
Cât câștigă un angajat în industria de outsourcing?
Sunt peste 25.000 de angajați în industria de profil, doar în 2019, CGS România estimează că au fost realizate aproximativ 2.000 – 2.500 recrutări în segmentul BPO.
În prezent, salariul unui angajat din sectorul de outsourcing se ridică la aproximativ 2.800 de lei net, la acesta adăugându-se beneficii precum bonuri de masă sau asigurări de sănătate, potrivit reprezentanților CGS România.
Evoluția pieței de outsourcing în 2020
Se așteaptă o creștere a segmentului BPO în 2020, atât în ceea ce privește valoarea, cât și volumul proiectelor realizate la nivel local, fiind estimat un avans de aproape 10% a valorii pieței de profil
În plus, reprezentantul CGS România estimează că, treptat, companiile mijlocii vor accesa tot mai mult servicii de outsourcing, înțelegând valoarea adăugată a externalizării.
Fenomenul de outsourcing a luat amploare la nivel global în intervalul 1980 – 1990, reprezentând un model prin care marile companii urmăreau reducerea costurilor. Acum, externalizarea proceselor de business reprezintă o modalitate de a eficientiza activitatea, oferind totodată acces la forța de muncă specializată și flexibilă.
Foto: © Jakub Jirsák | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz