Piața globală de software și electronice pentru autovehicule: 462 de miliarde de dolari până în 2030
Reading Time: 2 minuteSoftware-ul devine din ce în ce mai mult punctul de plecare pentru proiectarea și dezvoltarea de noi modele de autovehicule. Un studiu recent McKinsey estimează că piața globală de software și electronice pentru autovehicule va ajunge la 462 de miliarde de dolari până în 2030. Din 2023, se va tripla ponderea de software din cadrul autovehiculelor.
”Marșul triumfal al software-ului va revoluționa în mod fundamental industria auto (…) În viitor, autovehiculele vor fi integrate perfect în lumea digitală. Drept urmare, vor fi mai presus decât orice altceva – actualizabile”, a declarat dr. Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch și președinte al sectorului Mobilitate, în cadrul evenimentului Bosch Tech Day 2024.
Autovehicul definit de software
Mobilitatea definită de software va merge, de asemenea, mână în mână cu o arhitectură a vehiculelor în schimbare: de la o arhitectură IT și electronică specifică domeniului către una centralizată și interdisciplinară, cu doar câteva calculatoare și senzori care sunt totuși foarte puternici.
În prezent, într-un singur autovehicul funcționează aproximativ o sută de unități de control de la diverși producători. Într-un autovehicul viitor, definit de software, funcțiile de control vor fi efectuate de mai puțin de o duzină de computere din cadrul acestuia. Pentru a realiza acest lucru, funcțiile specifice fiecărui domeniu vor trebui să fie combinate în computerele moderne ale autovehiculelor.
În acest context, Bosch și Qualcomm au prezentat împreună la începutul anului un nou computer pentru autovehicule. În premieră, acesta combină funcțiile de infotainment și de asistență pentru șofer. Iar pentru producătorii auto acest lucru nu înseamnă doar o reducere a spațiului de instalare, a cablurilor și a greutății, dar și, mai important, costuri mai mici. Doar în materie de unități de control, economiile obținute prin îmbinarea funcțiilor de infotainment cu cele de asistență a șoferului pot ajunge până la 30 de procente.
Dar, indiferent dacă sunt o sută sau o duzină, diversele computere și pachete de software din cadrul unui autovehicul trebuie să fie conectate între ele, astfel încât să poată comunica în afara granițelor mărcii. Filiala Bosch ETAS furnizează middleware-ul pentru acest lucru, software-ul care efectuează traducerea între componentele fizice ale autovehiculului și aplicația software, chiar dacă sunt produse de diferiți furnizori.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz