Piața globală de crowdfunding va ajunge la 8,5 miliarde de dolari în 2020
Reading Time: < 1 minutDupă ce în 2019 s-a apropiat de 8 miliarde de dolari, piața globală de crowdfunding va crește în acest an cu 23,3%, până la 8,5 miliarde de dolari, conform estimărilor realizate de platforma financiară Finanso.se.
Crowdfunding-ul presupune strângerea de fonduri de la investitori individuali, în principal prin intermediul unor platforme online specializate, fiind o metodă folosită mai ales de startup-uri pentru lansarea de servicii sau produse.
Finanțarea medie pe campanie este estimată acum la 780 de dolari, dar va crește la 840 de dolari până la începutul anului 2021 și se va apropia de pragul de 1.000 de dolari în 2023.
Conform unui sondaj Statista, în 2017 piața globală de crowdfunding a fost de 3,9 miliarde de dolari, dintr-un total de peste 5,2 milioane de campanii la nivel global. În 2018, valoarea a crescut cu peste 35%, până la nivelul de 5,3 miliarde de dolari. În 2023, campaniile de crowdfunding ar urma să strângă la nivel global 12 miliarde de dolari.
Surprinzător, China este lider absolut în domeniu, acaparând 85% din piața globală, tranzacțiile urmând să atingă în 2020 pragul valoric de 7 miliarde de dolari. Piața din SUA este de aproape zece ori mai mică, urmând să atingă în acest an 782 de milioane de dolari. Pe locul trei se află Marea Britanie, cu 100 de milioane de dolari.
La nivel global, cele mai cunoscute platforme de crowdfunding sunt Kickstarter și Indiegogo, iar creatorii de conținut folosesc Patreon. În România, există, de asemenea, mai multe platforme de crowdfunding, cum ar fi Startarium, multifinantare.ro, PotSiEu (pe zona de proiecte sociale) sau SeedBlink.com, prima platformă de equity crowdfunding dezvoltată în România.
Ilustrație: Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz